V pátek 26.4. bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Zářijový týden na pískovně

21. 2. 2018, autor: Nikl Team

Na tuto týdenní výpravu jsem se těšil již delší dobu, jelikož to pro mě byla letošní prví a poslední akce na celý týden. Tudíž jsem se na ní i v klidu připravil. Vyrazit jsme se chystali na pískovnu, na které jsem lovil již minulý rok. Ale nepovedlo se mi ulovit to, kvůli čemu jsem na tuto vodu vyrazil. Letos se ale karta obrátila.

4:00 zvoní budík a já bez problému vstávám, jelikož se jede na ryby. Rychlá sprcha a vše okolo. A před pátou jsme všichni u nás před domem připraveni na odjezd. Já jedu s Fandou a Kryštof odjíždí s Martinem.  Čeká nás dlouhá cesta, a tak v polovině stavíme na něco k snědku a cigaretu. Po dalších dvou hodinách v autě přijíždíme k pískovně. Po obhlídce terénu zjišťuji, že se pan bagrista během roku docela činil a místo, na které jsem se chystal, je podstatně větší než minulý rok. Nevadí, mám tu nevyřízené účty a místu prostě věřím. Jelikož je vodní plocha před námi dost prostorná, domlouváme se s Kryštofem, že budeme do této zátoky chytat oba dva. Každý jeden prut do zátoky a další na volnou vodu někam, kde najdeme podle echolotu něco zajímavého.

Máme před sebou celý týden a tak není kam pospíchat. V klidu stavíme tábor a nafukujeme člun. Po osazení člunu motorem a echolotem vyjíždíme na volnou vodu najít něco zajímavého. Zhruba ve 150m od břehu nás zaujme menší schod ze 4 na 5 metrů. Lovit budeme pod schodem na hloubce 5 metrů. Umisťujeme bójku a dáváme první zákrm, zhruba 5kg boilie a mix partiklu (tygří ořech, kukuřice a žlutý hrách) Po zakrmení zavážíme k bójce, každý z jedné strany jeden prut. Místa v zátoce jsme zvolili každý z jedné strany v příbřežních partiích. Spokojeni se s odvedenou prací si odcházíme vychutnat ledové pivo a něco dobrého k snědku. Do noci se nic neděje, tak odcházíme po náročném dni do svých bivaků.

Po klidné noci se Kryštofovi rozjíždí prut ze zátoky a po chvilce podebírá první rybu, o váze lehce přes 18kg. To považujeme za velice skvělý start, v tom má Kryštof záběr na prut od bójky a po delším souboji podebíráme další rybu o váze 16kg. Luxus! Skvělý double, hned po první noci! Proběhne rychlé focení a ryby pouštíme tam, kam patří. Já po snídani dostávám záběr od krásného 13kg šupináče. Přes den se toho moc neděje a tak si užíváme slunečné počasí. K večeru se během chvíle zatáhne obloha a začne docela dost pršet. V tom dostavám další záběr a znovu podebíráme rybu okolo 13kg. V noci mě vzbudí hlásič a za chvíli mám na břehu dalšího kapra lehce přes 15kg. Super! Boilie Nikl 3XL, mě začíná velice mile překvapovat! Následuje další série záběrů a my jsme si jisti, že nám ryba najela do krmného místa, jedeme proto pořádně dokrmit místo u bójky. Po pár hodinách, má Kryštof další dvě krásné ryby s váhou 17,3 a 19,2kg.

Další dny se nám prostě daří, trefili jsme to správné místo a daří se nám dostat na břeh dalších několik ryb o váze od 12 do 16kg. Mezi nimi je i krásný 14kg lysec, kterého chytil Kryštof na Pop-Up Noční můra. Mě se povedl krásně stavěný šupináč o váze 18,5kg a jeden dlouhý šupináč 19,5kg. Kryštof toto doplňuje dalším luxusním lyscem s velkými šupinami s váhou 16kg. Je to jako ve snu, skvělá nálada, krásné ryby…co víc si přát? Ve čtvrtek v noci nás vzbudí razantní záběr na Kryštofův prut, po delším souboji dostává na břeh dalšího lysce a při podebrání je nám jasné, že ryba bude mít magickou hranici 20kg a taky že ano! Váha se zastavila lehce před 21kg! Rybu si chceme pořádně zdokumentovat a tak jí necháváme, i když neradi, do rána v saku. Po rozednění rychlé focení a zpátky s rybou do vody. Je tu poslední den výpravy a já čekám, co nám ještě štěstí přinese. V pravé poledne, naprosto nečekaně, při přípravě oběda mám další záběr od naší úspěšné bójky. Dobíhám k prutu a zdolávám.

Ryba se nezdá nějak veliká, ale delší dobu se mi jí nedaří u břehu odlepit ode dna. Pořád tedy nevím, s kým mám tu čest. Když už myslím, že se mi povede rybu odlepit trochu ode dna, bere si bez ostychu další metry šokáče z navijáku. Po půl hodině přetahování, konečně uvidím tělo ryby. Už vím, že to bude větší kus, ale tohle jsem opravdu nečekal. Nakonec úspěšně navádím kapra do podběráku. YES! Po přendání ryby do vážicího saku vím, že je to stoprocentně můj osobák. A taky že ano! Váha se zastavuje přesně na 27kg! Nevěřím tomu, ale je to tak! Mám obrovskou radost, jdeme rychle rybu vyfotit, ať ji netrápíme. Kluci mě nemuseli ani dlouho přemlouvat a už jsem s kaprem ve vodě. Rybám pusu nedávám, ale této jsem prostě musel! Rybu pouštím a jdu se na břeh trochu vzpamatovat. Zapaluji cigaretu a jsem rád, že to dobře dopadlo. Během večera se povedla Kryštofovi ještě jedna slušná ryba a já o jednu v noci přišel. Ani mi to v tu chvíli nevadilo, ryb jsme pochytali dost a tu největší budu mít v paměti ještě hodně dlouho. Druhý den ráno po rozednění začíná jako vždy při balení pršet. Tak balíme většinu mokrých věcí a pomalu vyrážíme domů. Ale s úsměvem na tváři, protože se nám tato výprava opravdu povedla!