Konec září na nové pískovně

8. 10. 2019, autor: Nikl Team

Ahoj všem, měsíc dopředu mám naplánovanou týdenní dovolenou, kterou chci využít ke konci září k pobytu na hlubší pískovně, kterou mám předem vytipovanou. A kde jsem chytal naposledy ještě ve školním věku před 26lety.

00191-mala1-krasny-vychod-slunce-nad-piskovnou-ktery-me-dojal-k-slzam-nahled.jpgKrásný východ slunce nad pískovnou, který mě dojal k slzám

00191-mala2-chladne-rano-ktere-jsem-si-nemohl-nechat-ujit-nahled.jpgChladné ráno, které jsem si nemohl nechat ujít

Pískovna je navíc propojena s naší krásnou řekou Labe, to dává kaprům volný průplav do řeky a zpět. Byla to pro mě velká výzva na ulovení životní ryby z pískovny a zároveň nějakého říčního bojovného kapra. Na místo přijíždím ve čtvrtek odpoledne a po přesunutí věcí na místo, jako první nahazuji své pruty alespoň naslepo, ve snaze udělat náhodný záběr. Ke každému prutu posílám několik raket z mixu koulí – Gigantica, Devilla, Chilli Spice a 68 osmičky v průměrech 21 a 24mm, boilie jsem prolil boosterem Devill Krill. Denní dávku chci udržet od 3 – 5 kily boilie.

00191-mala1-mix-boilie-ktery-jsem-zatraktivnil-boosterem-devill-krill-nahled.jpgMix boilie, který jsem zatraktivnil Boosterem Devill Krill

00191-mala2-denni-davka-boilie-kterou-jsem-zvysoval-po-zaberech-nahled.jpgDenní dávka boilie, kterou jsem zvyšoval po záběrech

Do půlnoci záběr nepřišel což mi vůbec nevadilo, přede mnou bylo ještě spousty času, důležitý byl ten klid a pohoda, která začíná druhý den ráno, kdy si nenechávám ujít nádherný východ slunce nad pískovnou. V odpoledních hodinách přijíždí kamarád Petr Pudil a začíná vše naostro, mapování dna a hledání nějakých zajímavých míst na vodě. Což se nám daří během krátkého času ve vzdálenosti 86 metrů od břehu, byly to zajímavé místa různých nerovností, která vznikají při bagrování a které stoupali z 10 metrů hloubky až na 6 – 7,5 metrů různých kopečků – muldy.

00191-mala1-spider-spod-moje-prodlouzena-ruka-nahled.jpgSpider Spod moje prodloužená ruka

00191-mala2-bizuterie-na-kterou-se-mohu-spolehnout-pri-kazde-situaci-u-vody-nahled.jpgBižuterie na kterou se mohu spolehnout při každé situaci u vody

Poté bylo nezbytné odměření vzdálenosti na všechny pruty včetně prutů Spomb. Samotný lov mohl začít. Na první zakrmení dávám 3kg boiliesu. Ale do večera během pátku se u mých prutů nic neděje. V sobotu ráno se dočkávám prvního záběru od 8kg šupináče, který mi udělal obrovskou radost. Místo po záběru dokrmuji 1kg, abych je udržel na místě. Za chvilku se mi rozjel i druhý prut a na břehu mám 9kg lysce. V neděli začal foukat silnější severozápadní vítr ve kterém v dopoledních hodinách zdolávám další ryby, šupíci 11,8 a 12,5 kg. Pomalu se blížil večer, místa se dokrmila Cobrou MK2, po setmění kolem 20 hodiny přichází záběr na Criticalsku Giganticy 24mm zalitou v esenci stejné příchutě a po krásném souboji mám na podložce šupináče na váze 14,4 kg.

00191-velka-vecerni-supinac-14-4-kg-uloven-na-criticals-giganticu-24mm.jpgVečerní šupináč 14,4 kg uloven na Criticals Giganticu 24mm

00191-velka-ricni-forma-kapra-je-krasna-ryba-jde-do-podzimnich-barev.jpgŘíční forma kapra je krásná, ryba jde do podzimních barev

00191-velka-prvni-ryba-udela-vzdy-radost-a-na-velikosti-vubec-nezalezi.jpgPrvní ryba udělá vždy radost a na velikosti vůbec nezáleží

00191-velka-krasnej-lysec-to-byla-druha-ryba-je-to-radost.jpgKrásný lysec, je to radost

Bylo to parádní zakončení víkendu s touhle rybou. Začátek nového týdne byl jak ze snu o kterém s ním na svazovém revíru hodně dlouho, povedla se mi ryba, která zvyšuje můj osobní rekord, ale o tom až ve druhé části.

00191-velka-bezchybna-prace-hacku-centurion-vel-6-kombinaci-rovnatka-mouthsnagerem.jpgBezchybná práce háčku centurion vel 6 v kombinaci s rovnátkem mouthsnagger

00191-velka-na-krmne-misto-najizdeji-lepsi-ryby-bylo-to-na-dobre-ceste-k-zivotnimu-ulovku.jpgNa krmné místo najíždějí lepší ryby, bylo to na dobré cestě k životnímu úlovku

00191-velka-na-nekterych-rostlinach-sbiraji-lesni-vcelky-posledni-zbytky-pylu.jpgNa některých rostlinách sbírají lesní včelky poslední zbytky pylu

Mějte se fajn, užívejte každé pohodové chvíle u vody, protože podzim je za dveřmi.