Skrytý ráj

25. 1. 2021, autor: Nikl Team

Je tomu už několik let, co jsem se dozvěděl o této vodě. Jednou táta přišel s tím, že mu jeho kamarád nabídnul, abychom si k němu přijeli zachytat. Vlastní totiž velká pole a lesy, kde se mimo jiné nachází i starý rybník. Tato voda vznikla po vytěžení jílu, ze kterého se kdysi vyráběly cihly.
Tato voda byla kdysi soukromým revírem, ale po špatných zkušenostech s rybáři, kteří zde nebyli schopní udržovat pořádek, tuto možnost zrušil. Vzhledem k tomu, že je celý areál oplocený, tam teď má přístup jen pár lidí, kteří sem občas zajedou.

Jakmile jsem se dozvěděl, že tuto možnost máme, jsem neváhal ani chvilku a hned další víkend jsme tam s tátou vyrazili. Jakmile jsme dorazili na místo, nemohl jsem uvěřit svým očím. Před námi byla krásná voda o velikosti přibližně 5 ha. Neuvěřitelné bylo ale to prostředí. Okolo vody se volně procházely husy, kachny, kozy a další zvířata. Bylo nám řečeno, že se zde nachází poměrně velké množství kaprů a amurů. Dále zde pak jsou i dravci jako candáti, štiky a úhoři. Co jsme ale opravdu nečekali, byl tolstolobik. Je jich ti sice pouze pár, ale opravdu velkých velikostí.

Díky tomu, že tato voda vznikla vytěžením jílu, je velice členitá, Jsou zde hloubky od 0,5 m až po 7 metrů. Naštěstí s námi byl i tátův kamarád, který teda ryby nechytá, ale vodu perfektně zná. Řekl nám, kde je jaká hloubka a kde se ryby nejčastěji nacházejí. Já jsem se rozhodl nahazovat na druhou stranu vody, okolo 130 metrů. V tomto místě byla hloubka okolo metru a okolo břehu bylo vysoké rákosí. Díky tomu, že toto místo bylo poměrně vzdálené, jednalo se o klidovou zónu, kde skoro nikdo nebyl schopný chytat.

Aby se mi montáže nemotaly při náhozu, rozhodl jsem se použít helikoptérovou sestavu. Jako návazec jsem pak použil krátký Chod Rig, na který jsem našil jednu 14mm ananasovou plovoucí kuličku. Na druhý prut jsem se rozhodl udělat krátký návazec z fluorocarbonu Clearwater a háčku Centurion 2000 doplněným o vlasové rovnátko Mouthsnagger Shorty. Návazec jsem udělal poměrně krátký, aby se při letu nemotal. Pod háček jsem se rozhodl dát 18mm kuličku Gigantiky ve verzi Criticals, což byla skvělá volba!

Oba náhozy se mi povedly hned napoprvé, asi 3 metry od břehu. Vzhledem k tomu, jak bylo místo daleko, mi přišlo zbytečně složité krmit kobrou. Vodu jsem se tedy obešel a na místo jsem si naházel asi kilo boilie Gigantica o průměru 24mm.

Než jsem se stihl vrátit zpátky k prutům, první prut se mi už rozjel a táta zdolával prvního kapříka. Jednalo se sice o menší rybu, ale bylo to pro mě dobrá zpráva, protože ryby byly na mém místě. Ihned jsem tedy nahodil prut zpět a čekal jsem, co se stane. Opět se mi během chvilky rozjel a já jsem měl na břehu dalšího kapra. Během dopoledne jsem chytil asi 10 ryb a váha se pomalu zvětšovala.

Až neuvěřitelné pro mě bylo, jak skvěle zde Gigantica fungovala! Přibližně 90% všech záběrů přicházelo právě na toto boilie! Do večera se mi nám povedlo chytit asi 30 kaprů a spokojeni jsme jeli domů.

Na tuto vodu jsme se občas vraceli, když jsme neměli moc času a chtěli jsme si zachytat. Už to jsou 4 roky, co jsme zde byli poprvé a povedly se mi zde chytit poměrně zajímavé ryby. Z kaprů bych vyzdvihl toho největšího kapra, který zde plave. Jeho váha se pohybuje okolo 13 kilogramů a chytli jsme ho už čtyřikrát.

Dále se nám zde povedlo chytit pár amurů, které jsme nejdřív zkoušeli lovit z hladiny, na zig rig nebo na kukuřici. To se nám ale nedařilo a po pár vycházkách jsme to vzdali. Překvapení přišlo, když jsem na panáčka Gigantiky jedno odpoledne ulovil 4 amury okolo metru snad během hodiny a půl! Byla to právě Gigantica, která zde amurům tak chutnala!

Další skvělý zážitek z této vody byl, když jsme se pokoušeli chytat amury z hladiny. Amura se nám sice zapřáhnout nepodařilo, ale na chuť malé popce přišel místní obří tolstolobik! Hned po záběru mi odmotal z navijáku skoro 100 metrů vlasce a byl už kousek od protějšího břehu. Souboj to byl neskutečný, v životě jsem ještě nic takového nezažil! Po hodině a půl se mi povedlo konečně navést rybu do podběráku! Měl neskutečných 135 cm a 35 kg!

V minulém roce jsme se sem už moc nedostali, věnoval jsem se spíše Labi nebo svazovým pískovnám. Každý rok si ale najdeme čas, abychom se sem alespoň dvakrát vydali a užili si ten neskutečná relax.

Všem slušným rybářům přeji hodně štěstí!