Boj s Pitbullem

Martin Čížek píše:

V pátek odpoledne jsem se rozhodl, že vyrazím na jednu svazovou pískovnu. Kontaktoval jsem kamaráda, který mi řekl, že v pátek nemůže, ale že za mnou dorazí v sobotu. Sbalil jsme nádobíčko a jako návnadu jsem zvolil Scopex Oliheň z řady RRR pepper od Karla Nikla a Elite Strawberry od Imperial baits. Po komplikovaném příjezdu bahnitou cestou jsem dorazil na vytipované místo. U protějšího ostrova nacházím lavici ve 3m hloubce cca 4x4m. Toto místo rozkrmuji Scopex Oliheň. Elite Strawberry rozkrmuji hned vedle lavice v 5m hloubce. Po klidné noci přichází záběr. V 8h ráno se roztáči Long Cast do plných otáček. Kapr měří 72cm a je to typický (labák). Od této chvíle zdolávám další tři podobné ryby. Největší měří 82cm a váží 12.5kg. Po obědě přijíždí kamarád. Na večer přichází opatrný záběr jako od cejna. Po přizvednutí prutu a silném náporu kapra je můj 40 mm vlasec přeříznutý nejspíše o škebli. Od této chvíle se nic neděje, až do rána druhého dne.

Ráno swinger dvakrát poposkočí, neváhám ani vteřinu a přisekávám. Na druhém konci cítím těžkou rybu. Držím prut co nejvýše nad hlavou, abych minimalizoval přeříznutí vlasce o škeble. Kaprovi povoluji, aby mi poodjel z lovného místa z důvodu velkých hran. Kapr vyjíždí směrem k plavební zóně. Dotahuji cívku svého navijáku a na druhém konci cítím silného protivníka. Kamarád tipuje rybu nad 15kg. Po nekontrolovatelném výpadu mé ryby mi kapr zajíždí do vázky. Povoluji brzdu a kapr z vázky vyjíždí. Začínám si myslet, že mám rybu pod kontrolou. Po přitáhnutí ke břehu si to kapr namířil k vázce po levém břehu. Dotahuji cívku svého navijáku a čekám, co bude dál. Vlasec stále drží a rybu otáčím směrem k sobě. Po chvíli se ta samá situace opakuje. Opět se šťastným koncem pro mě. Kapra navádím kamarádovi do podběráku. Po vyzvednutí podběráku jásám. Kapr jménem Pitbull je zdolán. Kapra pokládám na vlhkou podložku a vážím. Váha se zastavuje na 19.7kg. Po odečtení navlhčené podložky, je přesná váha kapra 18,2kg. Rybu po kratkém focení vracíme vodě se vzpomínkami na krásný souboj.

Kapr neodolal dvou kuličkám 21mm Scopex Oliheň od Karla Nikla. Montáž byla zvolena průběžná se 110g věncem a kombinovaným návazcem z fluorocarbonu a návazcové šnůry Kryston Mantis gold zakončenou háčkem Carp'r'us Centurion č.8, který byl doplněn rovnacím kroužkem CarpX Mustad accessories.