Týden ve znamení Kill Krilla a 68čky

Před dvěma týdny jsem vyrazil k vodě na dvě vycházky. Nejprve na jednu noc a poté pouze na odpoledne a večer. Vyrazil jsem na mou domácí vodu kousek za městem. Věděl jsem, že není moc dobré období na kapry, že probíhá období kapřího tření ale nedalo mi to! Po příjezdu k vodě bylo krásné slunné počasí. Nežli jsem odtahal věci na místo byl jsem úplně hotový. Počasí mi dávalo pořádně zabrat ale to není něco, co by mě dokázalo naštvat. Jelikož jsem nenechal nic náhodě, chodil jsem si místo řádně krmit. Když jsem se probrodil metrovou trávou, uviděl jsem, že na mém krmeném místě si pohodlně sedí a chytá jiný rybář. Byl jsem rozčílený! Jelikož jsem ale chtěl nahodit co nejdříve sednul jsem si tedy na místo vedle. Po rozložení bivaku, prutů a zakrmení jsem nahodil. Užíval jsem si nerušeného klidu u vody a pomalu vypouštěl stres, který mi způsobila maturitní zkouška, kterou jsem tentýž týden úspěšně složil. Potvrdily se mi však moje domněnky. Kapři se opravdu třely a já jsem se bál neúspěchu čím dál více ale nic jsem neházel za hlavu. Není ale opravdu nic hezčího nežli divy přírody. Sedl jsem si blíže k vodě a ani se nehýbal. Dva metry ode mě probíhalo tření v plné své kráse. Na hladině u břehu podél rákosu se objevovali velké kapří ploutve. Bylo to něco fantastického! Blížil se večer tak jsem si dopřál grilování s kamarádem, který za mnou přijel, užít si také krásné chvilky v přírodě. Za celý den jsem neměl záběr, v půlnoci jsem vytáhl své pruty a ulehl na lehátko v bivaku. Nemohl jsem však usnout. Vymýšlel jsem taktiku na ráno. Ráno nahazuji „rodinu“ Krillů, tedy na jeden prut dávám kuličku Devilla a na druhý kuličku Kill Krilla. Dokrmuji a vařím si ranní kávu. Pozoruji hladinu a po rybě ani stopa. Bojím se neúspěchu, ale vždy není posvícení hlavně tedy teď v těžkém období, při rybím tření. Blížila se pátá hodina ranní, když z ničeho nic můj pravý signalizátor hlasí opatrný zvedák a poté jízdu. Zvedám prut a užívám si souboje s rybou. Jsem šťastný, že po 16. hodinách dostávám prvního záběru. Kapr je po krásném souboji v podběráku. Dávám ho na podložku, dokumentuji a fotím se s ním. Kapr měl něco kolem 6 kilogramů. Opět nahazuji stejnou zbraň, kuličku Devilla a chystám se na místo dokrmit, když v tom se mi rozjíždí druhý prut. Zvedám prut a je mi jasné, že se jedná o hezkou rybu. Kapr se nevzdává a snaží se zajet do pařezu, který se u břehu nachází. To se mu nedaří a po chvíli je v podběráku. Jednalo se o kapra s váhou necelých deset kilogramů. Tato ryba byla již vytřená. S rybou se fotím, poté jí vracím vodě a již už záběru nedostávám. O dva dny později jsem k vodě zavítal znovu. S kamarádem a bráchou jsme vyrazili na odpoledne a večer. Šli jsme na jiné místo, na opačný břeh této vody. Místo jsme neměli vůbec nijak připravené. Přišli jsme na místo a nahodili. Pět hodin ani ťuk. Děláme si s kamarádem srandu, že pokud jdeme spolu k vodě, nic nechytáme a že si někdy ani nesekneme, že nedostaneme záběr. Rozhodl jsem se pruty přehodit. Na jeden z prutů jsem se rozhodl dát dvě 18mm kuličky kriticky vyváženého boilies 68. Nahazuji, zlehka dokrmuji a čekám. Další hodinu nic. Asi po hodině a půl dostávám záběr! Ryba nádherně bojuje, snaží se mi zajet pod větve u břehu, poté má neuvěřitelné výpady, ale přesto končí u mě v podběráku. Jsem šťastný! Jednalo se o krásného, dlouhého kapra, pomláceného od tření. Ryba nebyla sice nějak moc velká ale udělala mi obrovskou radost a to je také moc důležité. Tento kapr měl 6, 5 kilogramu. Nahazuji opět stejnou sestavu 68čky a čekám. Vypadá to, že už záběr nebude. Začalo se stmívat a my jsme začínali balit naše věci. Jeden prut už byl z vody venku a já už vůbec nic nečekal. Zapínám pouzdro s prutem a slyším svůj hlásič. Zvedám prut ze stojanu a ryba na to reaguje obrovskou sílou. Rozjela se ještě rychleji pryč od našeho místa. Zatímco si užívám souboje s kaprem, brácha a kamarád opět rozkládají můj podběrák a podložku. Kapr je v podběráku! Opět krásná, dlouhá ryba o něco málo menší než ta první. Jsem šťastný! Musím říci, že se jednalo o jedny z mých nejkrásnějších vycházek k vodě a teď už vím, že opravdu to staré přísloví: „Nikdy neházej flintu do žita“ nabývá na rybách toho pravého významu.