V pátek 26.4. bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Bledské jezero

Když jsem dostal možnost v prosinci minulého roku podívat se s pruty na Bledské jezero okamžitě jsem přijmul a po necelých devíti měsících čekání jsme konečně vyrazily. Jelikož jsme autobusem. Což znamenalo osekat svou výbavu. K jezeru jsem dorazily v úterý ráno a povolenku jsem měl až na druhý den, měl jsem dost času na prohlédnutí jezera. Cestou jsem pod vodou viděl hromadu plotic, perlínů, velkých tloušťů ale také 3 kapry lehce přes 10 kilo. Hned poté co jsem se vrátil jsem se šel připravovat na druhý den. Na oba pruty jsem navázal 110gr in-line olovo, gizmo obratlík a jednoduchý návazec z 25lb strip X, jedno gramového bročku krátkého mouthsnaggeru a háčku continental č,6. Takovouto sestavu jsem používal až do konce své výpravy. Na jeden návazec jsem navlékl boilie devill krill a na druhý scopex squid, oboje ve verzi 24mm criticals. K vodě jsem vyrazil brzi ráno abych měl čas si vše připravit. Rozhodl jsem se že jeden prut budu nahazovat kousek od břehu kam jsem si naházel pár hrstí boiliesu a druhy asi tak 50m od břehu kam jsem naspomboval asi 5 raket. Záběr se bohužel nedostavil a já jsem musel v 10:00 odejít od vody protože jsem byl domluvený že se pojedem podívat na ostrov. Zpět k vodě jsem se dostal až tak kole dvou hodin odpoledne. Tentokrát jsem zvolil místo v lese na mělčině. Jelikož bylo celkem vedro a já jsem na mělčině zpozoroval pár ryb jedna montáž s nástrahou criticals kill krill 24mm a několika kuličkami boiliesu letěla na již zmiňovanou mělčinu a druhá montáž s nástrahou criticals devill krill 24mm letěla kousek za hranu mělčiny kam jsem si naspomboval asi 5 raket boiliesu. Nemusel jsem ani tak dlouho čekat a první jízda se dostavila asi po 45 minutách. Po krátkém souboji jsem z vody vytáhl tlušťě lehce přes kilo. Prut jsem okamžitě nahodil zpět. Po chvilce se dostavil další záběr tentokrát už to byl konečně kapr lysec s váhou kolem 4kg, měl jsem obrovskou radost, sice to nebyl žádný obr ale i tak. Toho dne se mi podařilo chytit ještě dalši 2 kapry s váhou 4 a 6kg. Druhý den jsem k vodě vyrazil později a znovu na to stejné místo. Jedna montáž letěla znovu na mělčinu a druhá letěla trochu více doprava dál od mělčiny. Obě místa jsem si zakrmil a čekal asi po 3 hodinách jsem dostal záběr, ale po krátkém souboji jsem rybu ztrácím kvůli nějaké vázce na kraji mělčiny. Prut jsem znovu nahodil a šel jsem se podívat kde jsem tu rybu ztratil. Kousek za hranou jsem našel dvě velké větve takže rybu jsem z největší pravděpodobnosti ztratil zde. Po chvilce čekání přišel další záběr a já už jsem věděl co dělat abych rybu neztratil. Okamžitě jsem skočil do vody a šel až na kraj mělčiny. Než jsem tam stihl dojít kapr se už stihl zamotat do jedné z větví. Ale byl stále na prutě, takže jsem otevřel cívku, prut položil do vody a potopil jsem se k větvi a vlasec vymotal. Po chvilce souboje jsem do podběráku dostal kapra kolem 6kg. Stejným způsobem ale bez zamotání jsem vytáhl další dva kapry kolem 4kg. Rozhodl jsem se že zkusím chytit něco většího takže jsem místo jedné 24mm devill krill kuličky dal dvě. Nebylo to ani 15 min a dostavil se záběr. Ryba se nedala skoro ani zastavit a po chvilce souboje se vyprostila z háčku. Poté už nic nepřišlo. Poslední den mé výpravy hlásily na celý den bouřky, takže jsem usínal s tím že poslední den k vodě nepůjdu. Ráno jsem se probudil a koukám na předpověď a bouřky nikde jen sem tam nějaká přeháňka. Takže jsem okamžitě navázal pruty a šel k vodě. Jelikož jsme ten den v noci odjížděli nesměl jsem se namočit takže jsem zvolil jiné místo. Nahodil jsem pruty a čekal. Po chvilce slyším opravdu pomalé odvíjení vlasce bez zvuku hlásiče (při bližším zkoumání jsem zjistil že rolnička byla zaseklá a nějaký drátek). Ryba plula doprava ode mně a nedala se téměř zastavit, po chvilce se ryba dostává z háčku a při stahování se mi montáž o něco zasekla a utrhla. Takže jsem rychle dovinul zbytek vlasce ,rychle navázal prut a nahodil zpět. Následující dvě hodiny se nic nedělo a jelikož se blížil čas odjezdu jsem už začal balit, když v tom přišel záběr. Jelikož jsem chytal znovu za hranou musel jsem jít kousek vodou ale tak abych se nenamočil. Zrovna když jsem podebíral rybu se rozjel druhý prut. A já celý šťastný běžel vodou, jak jsem tak běžel tou vodou jsem se samozřejmě celý namočil, rychle jsem v podběráku první rybu odnesl do podložky, složil podběrák a běžel pro prut. Po chvilce zdolávání jsem rybu dostal do podběráku. Celý šťastný ze svého prvního „dablu“ v životě jsem vyndal z batohu již zabalený foťák a s rybami se rychle vyfotil abych je mohl pustit zpět. Sice se mi za ty 3 dny nepovedlo chytit žádného z místních domorodců ale krása ryb a ten poslední double to vše vynahrazuje.