V pátek 26.4. bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Prokleté léto

Toto léto pro mě začalo poměrně úspěšnou vycházkou, kdy se mi povedl nový osobák a další krásné ryby o jednodenní vycházku, ale o tom jsem již v minulé zprávě psal. O týden později od jednodenní vycházky, následovala týdenní výprava, vlastně moje taková dovolená na Orlické přehradě, tedy na jejím začátku, nedaleko Podolska. Asi jsem neměl zrovna moc štěstí, jelikož se mi moc rybek na podložce neukázalo i když jsem dělal vše na maximum a největší kapr, kterého jsem chytil byl pětikilový. Celý týden nás s bráchou trápili sumci, kterým Gigantica a Devill Krill moc chutnal. Takže vysněný Vltavský mohykán se mi na podložce neukázal. Celou výpravu jsem krmil kuličkami Massive feed – Chilli spice prolévané boosterem Devill Krill, dále kuličkami Gigantici a také řepkou. Další moje výpravy byli jednodenní, či dvoudenní a nebylo jich zrovna málo takřka každý druhý den jsem jel někam na svazovou vodu v okolí. Několik krásných kapříků se mi na břeh podívalo, ale nebyli to žádní obři. Zkoušel jsem i nové druhy lovu jako je např. Zig rig, Ronnie rig a musím říci, že jsem si tyto metody lovu opravdu oblíbil. Z každé výpravy jsem odjížděl s úsměvem na tváři, jelikož jsem u vody zažil opravdu skvělé zážitky a je mi prostě v přírodě a na rybách nejlépe. Stále mě ale provázelo nějaké prokletí! Vyrazil jsem o krásné sluneční ráno na mojí oblíbenou svazovou vodu v brzkých ranních hodinách. Chytal jsem na svém oblíbeném místě, kde to mám prostě rád a kde mám klid od ostatních rybářů. Celý den zhruba po dvouch hodinách chytám kapry kolem dvou až tří kilo. Jsem spokojený, jelikož nemusím vždy chytit nějakého „obra“ ale strašně jsem si ho ten den přál. Krmil jsem převážně Giganticou, která mi na této vodě funguje a krmení jsem vždy doplnil kuličkami Kill Krilla, které mám také v oblibě. V pravé poledne dostávám pěkný, razantní záběr! Po lehkém záseku následoval velký odpor a vlasec z navijáku mizel pořádnou rychlostí. Ryba mi po chvilce spadla. Bylo to obrovské zklamání a já si vyčítal, co jsem udělal špatně. Tento záběr jsem dostal na panáčka, tvořeného Giganticou. Opět nahazuji stejnou zbraň a chytám několik dalších menších kapříků. Záběry chodili pravidelně a já byl spokojený. Dostal jsem nápad hodit jeden prut kousek od krmného místa s úplně jinou kuličkou. Mohlo být kolem třetí hodiny a já mimo své krmné místo posílám 21 mm vyváženou kuličku MGS. Jako kdyby to ti malý kapříci přehlíželi a kulička měla svůj klid tak 15 metrů od krmného místa, ze kterého jsem neustále tahal kapříky na hod. Přijel mě navštívit kamarád. Přišel si zavláčet, ale jelikož o mně věděl, přinesl si také křeslo s sebou abychom mohli prohodit pár slov. Povídáme si a já dostávám záběr právě na prut, který ležel mimo krmné místo. Vybíhám, zvedám prut. Prut se ohýbá a vlasec odmotává. Jooo, je tam ten správný! Zakřičel jsem si! Po nádherném souboji vytahuji krásného šupináče s váhou 7,5kg. Byl překrásný a já byl šťastný! Jediné co mi kazilo náladu byl zanícený bolák, který kapr měl na tlamce od minulého rybáře, který rybě dal asi pořádnou čočku….. Rybu si dokumentuji, ošetřuji rybě bolavé místo a kapra pouštím se slovy, buď na sebe opatrný! Do večera chytám ještě nějaké kapříky ale žádný větší se už neukazuje. Odjíždím domů spokojený. Za týden výpravu opakuji opět na stejné místo se stejnou taktikou. Nahodím a užívám si klidu a přírody. Bylo krásné ráno, ale také byla pěkná zima! Byl jsem rád za oblečení Trakker – Core Multi Suit, které jsem až do deseti hodin měl na sobě. Teplota byla něco kolem 5°C, což mě koncem srpna dost překvapilo. Celé dopoledne ani ťuk…. V poledne jsem se rozhodl dokrmit pomocí rakety Spider spod, kterou jsem si opravdu v poslední době oblíbil a musím říci, že jsem naprosto spokojen s její velikostí a funkčností. Padlo půl druhé odpoledne a já vybíhám k prvnímu záběru. Opět to byl prut, který ležel mimo krmné místo a opět MGS! Zažívám neuvěřitelný souboj, který trval určitě 30. minut a já podebírám nádherného lysce!! Tento lysec vážil 12kg a měřil 86cm. Byl jsem šťastný, ryba bez jediné chybičky! Užívám si skvělou chvilku, kdy lysec odplouvá zpět domů do své vody. Je to vždy krásný pocit. Po chvíli dostávám záběr na druhý prut a chytám jednoho menšího šupíka. Zbytek odpoledne ani ťuk. Začínalo se šeřit a já balil nepotřebné věci abych na místě nic nenechal. V tom se rozezní můj hlásič. Přibíhám k prutu a zklamaně pozoruji Ondatru, točící s mým navijákem. To jsem ještě neviděl abych řekl pravdu. Když se setmělo úplně, chytám ještě jednoho menšího kapříka. Opět skvělá výprava! Nemohu si stěžovat. Začínám balit úplně a říkám si, že už mě nemůže nic naštvat. To jsem se ale mýlil! Jdu pro druhý prut a opět odháním Ondatry od svých prutů tentokrát tři. Při úplném zabalení prutu se všímám rozkousané rukojeti po celé délce. Tohle jsem ještě nezažil, ale co člověk nadělá. Je to příroda, která nám každému někdy připravila nelehkou situaci, zklamání, zážitek, či těžké podmínky pro náš milovaný koníček, kterým kaprařina je! Mějte se prima přátelé kapraři, buďme na přírodu hodnější, važme si jí a uklízejme jak náš nepořádek tak nepořádek, který v přírodě je po neohleduplných lidech. Za odměnu nás pak příroda odmění nějakým krásným zážitkem, či úlovkem.