Splnění snu s Extasy 1/2

Zdravím všechny příznivce značky Nikl, v této zprávě bych se s Vámi rád podělil o své zážitky a úlovky z dvoudenní výpravy, která se uskutečnila na jedné malé svazovce nedaleko mého domova. Jelikož jsem v poslední době neměl tolik starostí ve škole, chtěl jsem se naplno věnovat kaprům. Nebylo pro mě moc složité vybrat si revír, kam vyrazím! Volba byla jasná! Valcha! Tento revír jsem naposledy navštívil počátkem dubna. Tenkrát byla ještě zima a já si chtěl aktivně zachytat k čemuž mi dopomohl feederový proutek a krmítko. Ovšem tentokrát bylo vše jinak! Měl jsem mnohem více času a také mnohem větší nároky! Mým přáním bylo zdolat alespoň jednoho kapra nad 70cm. Jelikož se jedná o poměrně těžkou vodu se značným rybářským tlakem, nešlo o úplně jednoduchou záležitost. Ve středu navečer jsem si šel revír obhlédnout a vytipovat si vhodné místo, kde bych mohl strávit následující dny. Vybral jsem si velice malebné místo, kam se tak akorát vešel můj menší bivak. Dno se před tímto místečkem postupně svažovalo z necelého metru do 3,5 metru a odtud se zvedalo do metru a půl. Své pruty jsem nahazoval na druhou protější stranu pod velký strom cca 5 metrů od břehu. Byla to vzdálenost okolo 100 metrů, ovšem díky skvělým prutům a výborným povětrnostním podmínkám to pro mě nebyl žádný problém. Místo jsem pořádně prokrmil směsí boilie Extasy, MGS a krmnými kuličkami Squid&Octopus. Ve čtvrtek po škole jsem si šel nový flíček opět zakrmit a již jsem se velice těšil na následující den! Bylo to tu! Škola a starosti pro mě skončili a já konečně vyrazil k vodě! Po cestě se ke mně přidal můj velmi dobrý kamarád Petr "Giga" Šimek, který nechytal, ale dělal mi partáka a fotografa. Po příchodu k vodě jsem své místo opět pořádně prokrmil asi třemi kilogramy halibutích pelet a kilem boilies směsy. Prut jsem osadil panáčkem z 18mm silně nadipované Extáze a 14mm pop up stejné příchutě. Náhozy se mi vydařil a mé montáže přesně dopadly do krmného místa. Nezbývalo než čekat! Den se pomalu chýlil ke konci a já byl stále bez záběru! Sotva padla tma, nastalo něco neuvěřitelného! Do našeho krmného místa najeli velcí, ale opravdu velcí kapři. Jejich mohutné skoky a dopady na vodní hladinu byli slyšet snad po celém rybníce. Moc jsem si přál, aby mi alespoň jedna z těch ryb zabrala. To se také stalo! Když jsme si z velkého hladu šli s mým kamarádem Petrem udělat pár toustů, signalizátor náhle zaznamenal opatrný záběr. Rychle jsem zvedl prut a cítil mohutný tah silné ryby. Pak ovšem nastalo velké zklamání. V okamžiku, kdy se mi rybu podařilo otočit náhle přišlo škubnutí hlavou a tah povolil. Ryba se bohužel vyřízla! Byl jsem velmi zklamaný a otevřeně říkám, že jsem kopl snad úplně do všeho :-) Nezbývalo nic jiného, než nasadit na prut novou PVA punčošku s drcenou Extází a nahodit ho zpět na své místo! Po chvilce montáž opět žblunkla o vodní hladinu a my se šli konečně najíst. Kapři nám na místě skákali dál a dál a já věřil v druhý záběr. Ten také po chvilce přišel! Vše bylo velmi podobné. Swingr se pomalu narovnal a cívka se začala opatrně odvíjet. Přiskočil jsem a zasekl. Ryba tam byla a nebyla to ledajaká ryba! Byl to kapr a byl celkem veliký :-) Vše vyšlo jak mělo, háček Continental vel. 6 držel jak měl a po cca 10 minutách boje jsme vytáhli krásného zlatého šupíka. Radost byla obrovská! Kapr byl uložen do saku a já opět zhoupl montáž na své místo. Sotva jsem nasadil swing, prut se opět rozjel. Bylo to tu! Tentokrát se ovšem jednalo o mnohem menšího kapříka, který byl okamžitě propuštěn. Přebrousil jsem háček, opět nahodil a rychle zalezl do bivaku. Vytáhl jsem zlatého čokoládového králíčka, kterého jsem měl připraveného pro případ, kdybych se povedl kapr s délkou větší jak 80cm. Sotva jsem se do figurky zakousl, prut se mi znovu rozjel. Tentokrát to byla silnější jízda, která zvěstovala velkou rybu! Kapr byl dlouho velmi klidný a bojovat začal až kousek před naším břehem. S trochou štěstí a zručnosti se mi ho podařilo dostat až pod břeh, odkud se mu ovšem příliš nechtělo. Kapr zůstal ležet na dně a já nevěděl co s ním! Bál jsem se za něho více zabrat, aby háček v jeho tlamce nepovolil, nebo abych nepřetrhl našponovaný vlasec. Nakonec však nebyla jiná možnost. Když konečně vyjelo jeho obrovské a velmi dlouhé tělo z hlubin Valchy, podlomila se mi kolena! Giga ho v mžiku velmi obratně podebral a společně jsme mohykána z Valchy opatrně položili na podložku. O takovém kaprovy jsem snil celou zimu! Byla to velmi dlouhá stará ryba s obrovskými ploutvemi. Byl jsem radostí bez sebe! "Za jeden večer hned dva takový kapři, na vodě jako je Valcha?!" Pro mě něco neuvěřitelného. "Pana kapra" jsem zbavil montáže a uložil ho do saku. Bylo již po půl jedné ráno a lov se stal tím pádem nemožný. Tato zkutečnost mě velice mrzela, protože se kapři v krmném místě nepřestávali házet. Nebylo na výběr! Pravidla platí pro každého stejně a neměla by se porušovat! Vzal jsem tedy mou milovanou kobru Sky Sword, dokrmil cca půl kila boilie Extasy a poté jsme se s Gigou konečně dostali k focení a vážení úlovků. Nasadil jsem si brodáky a s kapřími krasavci zamířil do vody. Zlatý šupináč vážil přesně 9kg a měřil 81cm, starý matador měl 10,2kg a 90cm! Po pár snímcích byli oba kapři s přáním mnoho štěstí šetrně propuštěni na svobodu. Byl to magický večer! PS Miluji Extázy! :-) Pokračování příště...