V pátek 26.4. od 8:30 do 13:00 bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Adam a těžká voda

Zdravím, jelikož jaro je v plném proudu, rozhodl jsem se vypravit na těžkou vodu asi 250km od mého bydliště, konkrétně jde Novou Mlýnskou nádrž. Výpravu jsem měl naplánovanou na 7 dní, jediný problém byl, že jsem tam byl úplně sám, proto jsem si netroufl na vodu a vše jsem musel chytat na odhoz. Ihned po příjezdu jsem začal usilovně krmit. Na rozjezd jsem zvolil mix partiklu (řepky, kukuřice, pšenice) a do celého mixu jsem přidal pár kuliček gigantici a letošní novinky magnusu. Měl jsem radost, cejni se evidentně třeli, foukal severní vítr rychlosti 7-8m/s. Věřil jsem, že by mi to mohlo ryby nafoukat a přítomnost třících se cejnu tomu myslím jen napomáhala. Místo jsem nevolil nikterak daleko, na 60-70m jsem našel pomocí markeru flek asi 5x5m který byl absolutně tvrdý. Začínám spombovat cca. 3-4kg již zmíněného mixu a taťka mi mezi tím co já spombuju staví bivak. Konečně mám vše hotovo montáže, které jsem si doma udělal letí na místo ! Jako nástrahu jsem volil naboosterované kuličky giganticy a magnusu. Později jsem k nim přidával i malý neutrální plováček, abych docílil lepšímu nasáti nástrahy do kapřích úst. Taťka po tom, co mi pomohl odjíždí, Popřeje mi hodně štěstí. V tento moment si uvědomuji, že je to vše poprvé v životě na mně a já budu ten, který bude moct za všechen úspěch či neúspěch. Ovšem to by nebyly ryby, kdyby o sobě nedaly vědět v ten nejnevhodnější moment. Asi 30s po odchodu taťky přichází jízda a já volám na taťku, ať mi ještě přijde pomoct s podebráním ryby. Kapřík nebyl něják velký, možná 50cm, ale to vše vynahrazovala jeho krása! Mám radost, že se tak rychle ozvala první vlaštovka. Dávám mu pusu a pouštím zpět do jeho ráje. Ovšem to jsem ještě nevěděl co mě čeká ! V nejbližších 3hodinách jsem měl asi 10záběrů od kapru podobné sorty. počítal jsem s tím, že nebudu tahat místní mohykány, nýbrž se spokojím s menší rybou, i přes to jsem se za každou cenu snažil z toho vytěžit ty největší ryby. Na další den jsem měl tedy jasno, partikl jsem uvařil tvrdší, nebylo ho tolik a přidal jsem více boiliesu, tento mix jsem vždy zalil boosterem příchutě boiliesu. Celé toto jsem si uvařil už večer, abych mohl hnedka ve 4 ráno nakrmit. Okolo 7hodiny mě budí příposlech jízdou, vyběhnu, zaseknu a asi po 10minutách ho mám na břehu. Tlustá lysčí matka, která měla sice 65cm, ale vážila necelých 8kg, což mě mile překvapilo, pěkná ryba. Odpoledne asi hodinku po zakrmení mi přichází další záběr, tentokrát padák. Cítil jsem lepší rybu, bohužel, vypnula se, ale i to k rybařině patří a musím s tím počítat. Celkem se mi dařilo, nebyli to žádní obři, kapři kolem 5-7kg i tak jsem měl radost, že aspoň něco bere. Ale další dny jsem si řekl, že chci chytit i něco většího, dal jsem proto 2x 24mm koule pod sebe, a zkoušel jsem, co to udělá, v krmení jsem změny nedělal, maximálně jsem ubíral partiklu a přidával boiliesu. Ale ani tak jsem se nedokázal zbavit malých ryb,vlastně male se jim říct úplně nedá, ale přijel jsem tady chytit něco většího. Poslední 2dny se rapidně změnilo počasí, přestal foukat vítr, a začaly vedra, ale ani to mě nerozhodilo a dál jsem si jel svoje, tedy 2x denně krmil. Ale po rybách jako by se zem slehla. Dělal jsem cokoli, zkoušel jsem i položit malou bílou plovku asi 3m od břehu, co kdyby náhodou nějáky kapr vysával jikry od cejnů a náhodou se spletl i takové myšlenky se mi honily hlavou. Díky malé plovce se mi podařilo vydolovat jednoho kapříka okolo 7kg, takže jsem měl radost, ale ani tak jsem nebyl spokojen, věděl jsem, že jsou tu i daleko lepší ryby, které se dají na odhoz chytit. Poslední den, se opět změnilo počasí, začalo mi fučet do obličeje a já měl radost ! Stále jsem doufal, že nějaká lepší rybka by mohla přijít. Asi 2h před odjezdem mi přichází malý, nenápadný padáček. Byl jsem na rozpacích, jestli to je záběr, ale sekl jsem to. Byl tam. Ihned po záseku se mi rozjela cívka a kapr si vzal asi 30m vlasce ! Doufal jsem, že to bude ta ryba ve kterou jsem celou výpravu doufal. Asi po 20minutách boje je v podběráku. okamžitě jsem věděl, že to bude největší a zároveň ta, díky které jsem těch 7dní dřel. Po přeměření 85cm 12.5kg, byl jsem šťastný nejen kvůli tomu, že byl největší kapr z celé výpravy, ale hlavně kvůli tomu, že se mi moje úsilí vyplatilo. Je mi jasné, že spoustu rybářů by nad takovou rybou mávlo rukou, ale mě těšilo to, že jsem se dokázal prokousat přes množství ryb 5-8kg, kterých jsem za ty 4 dny, co mi to bralo chytil nespočet. Nakonec ani prut nenahazuji a balím. Po tom, co mám sbaleno přijede taťka, pomůže mi vše donést k autu. Loučím se s vodou, a děkuji ji za vše, co mi za těch 7dní dala a přesvědčila mě o tom ,že když člověk dělá co muže, vždy přijde jakási odměna ! Díky Pálavo ! Adam Jendrulek