Zprávy od vody

Zahájení sezony

V archivu jsme našli ještě krátký report o tom, jak Michal Běloch zahájil svoji rybářskou sezonu.

Za hranicu dosiahnuteľného

Práve vychádzajúci mesiac a zvuky skákajúcich rýb, nesúce sa z diaľky po pokojnej vodnej hladine ma na malú chvíľku odtrhli od rozkladania svojho dočasného táboru. Som tu včas!

HNED Z OSTRA

Zdravím všechny slušné rybáře. Jakmile jsem se dozvěděl o neplánovaném volnu, hned mně projelo hlavou, kolik budu muset koupit krmení a kdy vyrazím na kapříky. Naplánoval jsem si několik delších výprav na vody v mém okolí. Nečekaně se objevila možnost jet na ryby s kamarádem, se kterým jsem si psal už delší dobu o nějaké výpravě. Nastala ta chvíle, kdy se začalo balit. Byl jsem naplněn očekávání a dobrodružství, které mělo druhý den začít. Hned jak jsem dojel na místo, postavil brolly, začalo hustě sněžit. Příroda mi ukázala, že je nevyzpytatelná. Hned co přestala chumelenice, zavezl jsem pruty. Zvolil jsem na 1 prutu montáž Combi rig, který se skládal z montáže D-Rig s háčkem Continental snag hook velikosti 6 a jako návazcový materiál Clearwater 15 lb a navazcové sňůrky Smooth Hooklink Braid 15 lb a jako nástrahu jsem zvolil 14 mm popku Devill Krill, což za mě úplně top příchuť. Na druhý prut jsem zvolil montáž že šňůrky Strip-X 25 lb, háček Continental snag hook, Camo shotz 1,2 g a dal jsem přednost 24 mm criticals Gigantiky. Po pěti hodinách, co montáž ležela na dně pískovny se ozval zvuk hlásiče. Byl to rychlý padák. Neváhal jsem a hned jsem rybu začal zdolávat. Přitáhl jsem ji ke břehu, chtěl jsem rybku podebrat, ale rybka měla jiné plány. Nabrala rychlost a směr ke druhému břehu. Neváhal jsem a hned jsem vyjel na vodu. Kapřík mi nedal ani centimetr vlasce zadarmo ale nakonec jsem zvítězil. Váha ukázala 16,5 kileček po odečtení saku. Byl to nezapomenutelný okamžik. Na konci výpravy se povedla pěkná ryba Pavlovi, za kterou jsem byl hodně šťastný.

Celý článek »»»

Krátká vychádzka na miestne štrkovisko

Keďže som už dlhší čas nebol na rybačke, tak ma to prirodzene ťahalo k vode. Preto som sa rozhodol, že akonáhle budem mať voľno, tak ho využijem na krátku vychádzku na miestne štrkovisko. Bola to pre mňa jasná voľba, lebo aj v minulosti sa mi podarilo zo štrkoviska dostať na breh niekoľko pekných kaprov. Po príchode k vode som sa veľmi potešil, lebo moje vytipované miesto nebolo obsadené. Toto miesto sa mal osvedčené aj z predchádzajúcich vychádzok, lebo vo vode sa nachádzalo množstvo prekážok a spadnutých stromov, ktoré ryby milujú ako bezpečný úkryt. Nečakal som a okamžite som si začal chystať všetky potrebné veci k lovu. Na začiatok som zvolil masívnejšie kŕmenie, ktoré sa skladalo z mojej obľúbenej Gigantiky a osvedčenej príchute Kill Krill. Na montáže som použil rovnaké boilies, s akým som kŕmil. Na prvý záber som nemusel čakať dlho. Bol to však len menší kapor s váhou okolo piatich kilogramov. Hoci nebol trofejný, vynahradil mi to svojou bojovnosťou. Po jeho pustení som okamžite pripravil ďalšiu montáž a dúfal som, že príde aj väčší. Počas čakania na ďalší záber som pravidelne kobrou dokrmoval 15 až 20 guličiek s čo najväčšou presnosťou. Toto sa mi vyplatilo, lebo v ten istý deň podvečer som dostal sériu záberov, počas ktorej bolo zdolaných okolo 10 kaprov v rozmedzí 2 až 5 kilogramov. Nastal večer, ale ľahnúť do postele sa mi nechcelo, lenže nakoľko sa od 21. hodiny nemohlo chytať, tak sa nič nedalo robiť. S pocitom dobre vykonanej práce som si ľahol do postele a rozmýšľal nad taktikou na ďalší deň. Nasledujúci deň som očakával rovnakú sériu záberov, ale tá neprichádzala. Mojej taktike, montážam a nástrahám som veril, preto som sa rozhodol, že nič nebudem meniť. Síce som počas celého nedostal ani jeden záber, ale večer, tesne pred koncom lovu, som dostal neskutočnú jazdu. Po dlhšej preťahovačke medzi prekážkami sa predo mnou zjavil nádherný dlhý šupináč, ktorého váha bola okolo 10 kilogramov. Nasledovala fotka na pamiatku a kapor si už ďalej veselo plával vo vode. Bol som rád, že sa mi podarilo aj počas krátkej výpravy chytiť množstvo krásnych rýb. Nasledujúce ráno som začal baliť veci a vybral sa späť domov. Prežil som pri vode krásne chvíle a už sa veľmi teším na môj ďalší príchod k vode .

Rychlovka na Labi

V měsíci květnu jsem vyrazil s kamarádem Dominikem na rychlou akci na řeku Labe. Jelikož já mám před maturitou a Dominik před zkouškami, tak jsme si našli mezi učením tři dny, které jsme chtěli využít a vyrazili jsme. Máme to štěstí, že můžeme vyrazit přes všední dny, kdy je menší pravděpodobnost pobytu dalších rybářů u vody. To se nám potvrdilo a námi zvolené místo bylo volné. Vybalujeme si věci a připravujeme vše potřebné k lovu. Jako krmení připravuji svoji osvědčenou klasiku, a to Devill Krill. Toto je koule, kterou beru úplně všude a můžu se na ní opravdu spolehnout. Jako návazce volím potahovanou šňůrku Strip-X, Centurion vel. 4 a Mouthsnagger. K celé sestavě přidávám ještě brok. Tuto jednoduchou, ale velmi účinnou montáž mám nejraději. Na druhý prut napichuji Gigantiku a obě sestavy letí do vody. Po chvilce dostávám první padák a klasicky začínám rybolov na řece jelcem. Po dni bez záběru měním Gigantiku za MGS, která mi na řece taky funguje. Asi po hodině dostávám první záběr, který začíná sérii dalších záběrů. Po chvíli se ozývá i prut s Devillem a já si užívám krásné zdolávačky. Lov si opravdu užíváme a prožíváme krásné chvíle u naší krásné řeky Labe. Poslední den se nám také velice daří. Celkově se nám podařilo zdolat dvanáct kaprů, za což jsme rádi.

Jako v pohádce

Už samotný název zní jako z nějaké báječné pohádky, u které zavřete oči a žijete ve světě, kde je vše naprosto dokonalé. Třeba jako to, že přijdete k vodě, kde na celém revíru budete úplně sami, sluneční paprsky budou za doprovodu zpěvných ptáků zpívajících vítající melodii do nového dne, vystrkovat při východu své drápky, kapři se budou šplouchat na hladině, aby tak prozradili, kde zrovna jsou, nahodíme montáž bez zamotání na centimetr přesně, zakrmíme s maximální přesností a než zazvoní zvonec, aby byl pohádky konec, dostaneme do podběráku a následně do podložky úlovek atakující onu magickou hranici…
Jenomže tak tomu není a realita je jiná. Troufám si říct, že krutá a zlá. Revíry jsou v poslední době přeplněné rybáři, takže najít nějaký nadějný flek není úplně jednoduché, místo ptáků hraje rádio nebo vyzvání telefon, čerství vzduch je filtrovaný přes roušku, kterou jsme povinni nosit a úlovek začíná být čím dál tím více z říše snů. Pokud se dočkáme záběru, musíme se radovat z jakéhokoliv úlovku. Rybaření není jen honba za trofejním úlovkem (tedy alespoň ne pro mě). Jde o pocit svobody, štěstí a relaxace, která se mi právě pobytem v přírodě dostává. Pokud jedu na vodu, kterou moc neznám nebo nevím, co od ní očekávat, volím nástrahu menší a podle reakce ryb měním velikost. Velmi důležitý je pro mě první kontakt s rybou, proto ve chvíli, kdy začíná být záběrů více, mohu si dovolit experimentovat. Tak tomu bylo i v tomto případě, kdy jsem sáhl již po osvědčené klasice, kterou byl 18mm Attrakt Hookers přelitý Boosterem KN. V obou případech šlo o příchuť Devill Krill, bez které už k vodě nechodím!

Celý článek »»»

Atraktivita až na prvním místě

Když se začátkem roku plánovala jedna krátká jednodenní jarní vycházka s kolegou, ani v nejmenším skrytu duše ani jeden z nás netušil, jak to celé vlastně vůbec všechno dopadne. Nejdříve nemohl kolega, pak se to zase nehodilo mně, a když se konečně našel kompromis pro společný termín, bylo u vody tak narváno, že si nebylo doslova kam odplivnout, a tak nás situace dostala na jeden malý rybník nedaleko bydliště, který je pod velikým rybářským tlakem.

První výprava s Nikl produkty

Zdravím všechny, přicházím s kratším reportem od vody, kde jsem měl poprvé produkty z dílny Karla Nikla. Má pětidenní výprava směřuje k břehům řeky Labe, ke kterým jsem zvolil boilies Scopex-squid a Gigantica. Tyto kuličky v provedení criticals umisťuji na návazec, který je zhotovený z potahované šňůrky Strip-X a háčků centurion vel. 4. Montáže nahazuji přímo do plavební dráhy. Do prostoru nástrah dokrmuji 3 kila kuliček, abych případně zastavil proplouvající kapry. Každý den dopoledne a na večer jsem tento proces opakoval. Po prvních 4 hodinách lovu se dočkávám prvního kontaktu s rybou. Jedná se o kapra šupináče, který vážil lehce přes 9kg. Neztrácím čas a montáž opět směřuje do vody. Téhož dne jsem se již záběru nedočkal. Následující dny roztáčím kolotoč nekončících záběrů od ryb 8-12kg.

S posledním večerem měním strategii. Prut, na kterém je gigantica posílám několik metrů mimo krmná místa. Přímo na montáž posílám jediné dvě hrstky kuliček a věřím v lepší rybu. Díky tomuto rozhodnutí jsem měl tu čest si zapózovat s říčním prasátkem. Již před začátkem výpravy jsem měl velikou důvěru ve zvolených nástrah a výsledek mě v tom jen utvrdil.

Tři noční vycházky

Díky současné situaci se práce navalila v takovém množství že jediná možnost jak být na rybách a vyhnout se davům u břehů našich vod je vydat se pouze na vycházky po práci a ráno zase do práce. Tyto dny jsem chtěl strávit na jedné menší říčce, ovšem po prvním dnu kdy jsem neměl záběr a neviděl sebemenší aktivitu od ryb, něco mě táhlo pod kopec! v 17:00 jsem končil v práci a vyrazil jsem, na tyto krátké výpravy jsem svou výbavu osekal jak jen to šlo!  Výborným pomocníkem pro tyto vycházky je pro mne Trakker NGX Deluxe rucksack do kterého dám vše co potřebuji pro rybolov. Pak už jen lehátko a pruty s podložkou.

Květen na pískovně

Letošní květen se v dané situaci nedalo vydat na zahraniční výpravu, ale nezahálel jsem a snažil se strávit co nejvíce času u našich krásných vod, kterých máme opravdu také mnoho. Za mě je květen nejideálnější měsíc na velké ryby, tak bylo potřeba toho využít.

Celý článek »»»

« Nejnovější Novější Strana 14 z 175 (1754) Starší Nejstarší »