V pátek 26.4. bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Poprvé venku - 17. 7. 2017

Konečně skončila zima, během které jsem se dlouho připravoval na svou první zahraniční výpravu.

Byla to pro mě obrovská výzva, touha zkusit něco nového, zažít něco většího. A je to tu, konečně ten den. Pátek ráno končím v práci. Jdu se vyspat, odpoledne rovnáme vše potřebné do auta a hned tu máme večer. Poslední sprcha a jedem. Cesta až na menší zácpy na D1 proběhla v klidu a bez komplikací. V sobotu ráno kupujeme povolenky a zastavujeme se v marketu pro čerstvé francouzské bagety. A hurá k vodě.
Po příjezdu na místo zrovna odjíždí Holanďani, kteří nám oznámili, že voda je úplně mrtvá, za celý týden neudělali jediný záběr. Na tohle nehledím, jsme tu a nikdo mě neodradí. Slunce a pohled na vodu mi dodává energii po vyčerpávající cestě. Z auta vytahujeme zatím jen člun a spalovací motor a jedeme obhlídnout jezero. Při obhlídce jezera nám padla do oka obrovská zátoka s jedním chytacím místem.
Vracíme se tedy pro vybavení, už nás pomalu začíná tlačit čas. Věcí a práce máme opravdu hodně.

V podvečer je vše přichystané a nezbývá nic jiného než čekat na první francouzskou rybu. První záběr přichází třetí den v podobě krásného lína. Další dva dny jsme měli akorát sumce. Začíná se ochlazovat a naše důvěra v toto místo upadá. Přestože prší, neleníme a stěhujeme se na otevřenou vodu. Prostor je velký, tudíž můžeme pruty rozvést do vějíře ve vzdálenosti od 100 m až přes hranici 500 metrů od břehu. Používal jsem své dlouhodobě osvědčené nástrahy a to Extasy a Kill Krilla v kombinaci s různými plovkami s danou esencí. Dokrmoval jsem jak boilie, tak pelety. Tato taktika se mi vyplatila. Následující den ráno se mi rozjel nejvzdáleněji odvezený prut. Ještě rozespalý se brodím k prutům, nasedám na člun a vyrážím. Do poslední chvíle byl kontakt s rybou nejistý, až v těsné blízkosti od člunu ukázala svoji sílu. Začíná ten správný adrenalin, jako bych táhl svého prvního velkého kapra. Povětrnostní podmínky stěžují podebrání kapra, ale povedlo se. První Francouz je v podběráku.

Přestože jsem stále v rozpacích, odhazuji montáž s hrstkou Krilla zpět do vody. Rychle jedu zpět na břeh s překrásným řádkáčem. Po chvíli obdivování zjišťuji jeho váhu, odečítám ještě převáženou tašku a má rovných 15 kg. Paráda, je to taaam! Kill Krill s Carp bonbons Pop Up tak i montáž složená z Continentálu č. 6, mouthsnaggeru shorty na šňůrce Strip-X s Anti tanglem od CARP´R´Us nezklamali. Další dny jsem si užíval. Zdolal jsem ještě pět krásných, čistých, zdravých a bojovných kaprů od 13 do 18 kg. Výprava pro mě byla zajímavou novou zkušeností, kterou bych ještě rád zdokonalil. Francie je krásná a věřím tomu, že jsem tam nebyl naposledy.

Zdenek "Maci" Macek

Návrat na přehled zpráv od vody