V pátek 26.4. bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Když jeden záběr stačí - 25. 12. 2017

V polovině měsíce října jsem prožil dalších pár nezapomenutelných dnů na břehu velkého jezera.  Vzhledem k ochlazující se vodě, ideální předpovědi počasí (vítr, chladno a dešťové přeháňky) a minimálnímu tlaku ze strany rybářů, jsem zvolil místo s hloubkou okolo 10m, které bývá téměř permanentně obsazené.

K vodě přijíždím v neděli odpoledne a před blížícím se večerním deštěm stačím rychle nakrmit vybrané místo 4kg směsí pelet Devill Krill, Ready boilie Devill Krill a Gigantica. Celou dávku ještě přelívám boostrem a zasypávám Method mixem Devill Krill. Do prostoru okolo krmení poté směřuji oba pruty, na jednom mám 24mm Ready boilie Devill Krill a na druhém 24mm Giganticu. Na oba pruty volím návazec Blow back rig z fluorocarbonu Clearwater 25lb, háčku Centurion 2000 ATS vel. 4 v kombinaci s kroužkem Rig rings a 15lb šňůrkou Smooth Hooklink Braid.

Za mírného deště stavím bivak a připravuji věci na pobyt u vody. První a druhý den jsem se záběru nedočkal. Lovné místo dokrmuji stejnou dávkou krmení a čekám, až kapři na mé místo najedou. Během rozhovoru s kolegy sedícími opodál zjišťuji, že mají každý den jeden záběr v ranních hodinách. Na mém místě se bohužel stále nic neděje. Další den měním strategii a místo přestávám krmit. Zároveň nechávám pruty bez přehazování celý den ve vodě. S příchodem tmy dostávám razantní záběr na prut s nastraženým Devill Krillem. Ryba po záseku jezdí ze strany na stranu. Zhruba po 15min ji mám pod první hranou několik desítek metrů od břehu. Zde přichází druhá část souboje. Mohutné víry a pomalý tah ryby u dna napovídají, že se jedná o rybu z kategorie 15kg+. Po dalších 10min se ryba pokládá na bok a já ji navádím na první pokus do podběráku. Po vysazení ramen podběráku přichází menší komplikace. Jelikož chytám na vysokém břehu, mám problém dostat se i s rybou zpět nahoru. To už tuším, že váha ryby překročila 20kg hranici. Velkého šupináče zapínám do Sanctuary Retention Slingu a zavěšuji na váhu. Po odečtení saku se váha zastavuje těsně pod hranicí 22kg. Jsem spíše překvapen, než abych se radoval. Je to zatím můj největší kapr v ČR! K focení volám kolegy sedící opodál, poté kapra pouštíme a do pozdních hodin decentně oslavujeme.

Opět se mi vyplatilo vytrvat a důvěřovat věcem, které mi už dlouhou dobu u vody na 100% fungují. Někdy prostě stačí jen jeden záběr a jedna ryba, která pak odmění naše dlouholeté snažení na březích vod.

Za Nikl Team - Honza Kořenek

Návrat na přehled zpráv od vody