Dovolená na Bledu - 5. 8. 2018

Po vcelku úspěšné loňské sezóně na tomto famózním Slovinském jezeře byla jasné, že i tento rok sem párkrát zajedu. Jarní výprava nebyla moc úspěšná, i když jsem úplně s nulou nejel domu tak to nebylo  zrovna nic extra a o to víc jsem se těšil na letní výpravu.

01349-mala2-36897121_10211163159547638_7745236699516502016_o-nahled.jpg

Tentokrát jsme vyrazili jako 2 páry s tím, že ženský budou chodit po výletech a popíjet a já s kamarádem budeme dělat maximum, abychom vytáhli nějaké pěkné kapříky. Dost dopředu jsem sledoval počasí a trefili jsme to parádně. Celou dobu bylo poměrně teplo, sem tam sprchlo, ale zas žádná tropická vedra, takže ideální. Z informací co jsme obdrželi před cestou a během našeho prvního dne co jsme nechytali a jen obhlíželi terén jsme se dozvěděli, že ryby moc neberou, ale sem tam se něco chytit dá. Toto bylo velice optimistické, protože přece jenom nějaké zkušenosti s touto vodou už mam, a tak jsem věděl v jaké oblasti chci chytat a jak.

Příprava na Bled začala už při poslední víkendovce na Labi, kde jsem si dopředu dělal návazce, jelikož se na Bledu může pouze nahazovat tak jsem volil co nejjednodušší montáže a to 2 varianty. První varianta se skládala ze šňůrky Strip-X 25lb, nesvlečený, antitangle,  krátkého rovnátka a Centurionu vel. 6 nebo 8 a druhá varianta byla naprosto stejná, kde jsem místo šňůrky použil Fluorocarbon 15lb. Takže nic složitého, a hlavně pro mě celkem jistota, že se to při hodech okolo 100m nebude motat. Další fáze příprav byla doma a to krmení. Už od začátku jsem věděl co sebou povezu za krmení, takže doma jsem naboostroval Kill Krilla a Devill Krilla, sázel jsem prostě na jistotu. Na chytání jsem používal hlavně Criticalsky, které jsem dopředu zalil esencí a poté i nadipoval a vždy při náhozu ještě obaloval do příslušné obalovačky… prostě tzv. voňavky. Sebou jsem vezl i případné plovky ve velikosti 10mm a to ananas a banán. Nechtěl jsem toho k vodě tahat moc a tak jsem vsázel na to co mam rád a co mi všude funguje. Dále jsem na místo spomboval kombinaci příslušného method mixu s tygřím ořechem.

Tak jak jsem očekával první den se nic nedělo a bylo to hlavně o krmení, toto se projevilo hned druhý den ráno když hned po prvním náhozu při rozednívání přišel velice rychlí záběr a po něm hned druhý a já měl během chvíle první 2 Bledský lysce od 11 do 13kg venku, pěkný start jsem si říkal, taktika se vyplácí. Celý den se klasicky nic nedělo a tak jsme usrkávali pivko, kochali se krásou zdejší krajiny a čekali až se drahé polovičky vrátí z výletu a donesou nám něco z nedaleké restaurace. Po setmění se to opět rozjelo, bohužel tentokrát kapři vyhráli, po pravé straně jsem měl ve hloubce nějakou vázku a když jsem trochu povolil tak jsem o rybu přišel. Bohužel záběry chodili až po 22h večer a ve 23h jsme museli vše zabalit a opustit místo. Celý den jsme opět krmili, menší várky, ale pravidelně, může se zde krmit pouze 5kg na osobu denně. Třetí den, kdy na nás dolehla opravdu veliká únava, protože jsme spali jenom hodinu denně a občas se zlomili na židličce nastal den D. Ráno bylo extrémně hektické a 5 vytažených kaprů během hodiny a půl mluví za vše. Kolega si dokonce vytáhl prvního Bledskýho kapra o váze 18,7kg a následně hned po něm 22,8kg nádherného mohutného lysce, no pěknej start a tímto ještě jednou gratuluju k novému největšímu lysci. Já jsem dostal 3 lysce a největšího 19,9, pak proběhli nějaký sumíci. Celou dobu jsem kamarádovi říkal, že mam jeden sen a to je veliký šupík, ale ne žádnej dlouhán, protože ty mam nachytaný, ale vysokej mohutnej šupináč. Ale říkal jsem si, je to jen sen a až to někdy přijde tak to oslavím. Přes den se klasicky nic nedělo, přišla klasická desátá večer a parťák má záběr a po delším boji vytáhl šupíka odhadem 14 – 15kg.

Při focení slyším neskutečnou jízdu, a je to jako z filmu zhruba 22:30, poslední den lovu a poslední půl hodinka, neskutečný. Zvednu prut a ryba nekompromisně jede, po delší době kdy ryba odvíjí desítky metrů a já nejsem schopný jí přitáhnout ani o milimetr se mi konečně povedlo kapra otočit, ale tah nepovoluje, říkám si, že by sumec? Nebo big mama, celou dobu jsem věřil, že přijde. Ryba bohužel zajíždí do vázky u břehu, kde jsem pár ryb ztratil. Byl jsem neskutečně naštvaný, ale nakonec kapr sám vyjíždí, fantazie. A opět začíná šílený boj, Z posledních sil držím prut a brzdu mam na krev, protože zpět do vázky ho už pustit nechci. Po dalších cca 10 minutách mi kolega podebral mohutného šupíka, je to on. Moje vysněná ryba. Mohutný a vysoký šupík. Věděl jsem, že mam rybu přes magickou hranici, ale váhu jsem nebyl schopný odhadnout. Při zvedání kapra z vody jsem už věděl, že to bude zajímavý a po tom co ležel v podložce jsem si říkal, že by nový osobák? A fakt jo, famózní šupináč a váze 25,9kg. Tímto jsem pokořil další hranici, a ještě na vysněný rybě. Bylo to jak ve snu a já byl naprosto šťastný. Prostě pecka a mohl jsem naprosto s klidem druhý den odjet naprosto šťastný domu. Všichni nakonec byli spokojený, já s parťákem jsme pochytali krásné ryby a ženský viděli krásy Slovinska a něco popili. Prostě dovolená jak má být a já už vím, že pokuď to půjde na podzim jsem zpět.

Všem přeji, ať se jim takový sen splní, protože je to fantazie

Tak příště opět od vody - Michal Savruk

Návrat na přehled zpráv od vody