Bez Devillu ani ránu! - 2. 10. 2019

Psal se pozdní říjen a chladné dni pomaly vysávali posledná zbytky tepla z vod jezera. Vzhledem k tomu, že jsem si již v průběhu roku všiml, že kapři na Devill Krill reagují takřka okamžitě a já měl před sebou několika denní výpravu, bylo mé rozhodování prakticky okamžité.

Na jezero jsem dorazil v pozdním odpoledni a těch krátkých pár hodin světla ubíhalo jako voda. Najít hot spot na hluboké vodě mi sice zabralo hodnou chvíli, ale nakonec jsem díky markeru našel malý skok ve 14 metrech, kde dno přecházelo z měkého bahna na tvrdý jíl. Při prvním zákrmu jsem místo připravil mixem 3kg Devill Krillu, předmočeného v Amino CSL komplexu a 5kg partiklu, zalitého CSL Mixerem. Začátek lovu se nesl v znamení menších nástrah a 20mm single bait v dipe a panáček z KrillBerry byl to pravé. Samostatná kulička Devillu se nakonec ukázala jako správná volba a já již za malou chvíli zaznamenal záběr. Dlouhý souboj dával znát lepší rybu a po nekonečné čtvrt hodině jsem konečně podebral první rybu výpravy. Statný kapr, lehce nad 15kg byl skvělým začátkem slibné výpravy.

Bohužel od první ryby jsem zůstal pro další hodiny bez kontaktu.  Ráno jsem znovu nakrmil přibližně 1kg boilies a stejné množství partiklu. Krmení evidentně zafungovalo a do večera se mi oba pruty selkem slušně rozjezdili. Kapři kolem deseti kilogramů mě zaměstnávali až do neskorých večerních hodin. K večeru jsem si myslel že budu mít alespoň na chvíli klid. Spacák a pohodlné lehátko bylo přesně to, po čem jsem prahl. Netrvalo to ani dvě minuty od cvaknutí zipu když múj pravý hlásič zaznamenal další záběr. Jen v tero prádle Two Piece Undersuit jsem vyběhl za rybou a po epickém souboji, který radím mezi nejnáročnější ve svém životě jsem ho spatřil. Obrovské, šupinaté zvíře.  Ručička váhy se zastavila na neskutečných 32,4kg, čímž se jednalo i o nový rekord jezera. Během vážení se prudce rozpršelo. I přes nepřízeň podmínek a lepivé bahno, které se začalo tvořit na lovném místě jsem ještě stihl uložit kapra to Retention Sligu do hlubší vody, dokrmit a nahodi pruty zpátky na svá místa. Prokysličená voda kaprům opravdu prospěla a ranní focení bylo jednu chvíly opravdu komické. Naštěstí dopadlo dobře jak pro kapra, tak i pro mě. Další den se nesl ve znamení velkých kaprů a my s parťákem jsme soustavně tahali ryby kolem 15kg, přžemž si i můj parťák zvedl svůj osobák.

Krmná taktika společně se sílou Devill Krillu nám vyšla na jedničku a už teď vím, že na mé další výpravě rozhodně nebude chybět.

Za Nikl team - Blaž Mikuž

Návrat na přehled zpráv od vody