Léto ve znamení amurů - 27. 7. 2020

Minulé léto jsem na ryby neměl moc času, takže když se náhodou naskytlo alespoň volné odpoledne, chtěl jsem toho hned využít. V jedno takové odpoledne jsme si s tátou řekli, že když máme do večera čas, že bysme mohli zkusit potrápit amury.

Sedli jsme do auta, naložili malý člun a pár potřebných věcí a vydali jsme se na slepé rameno Labe, které máme v blízkosti domova. Okolo této vody rostou na pár místech špendlíky. Toto sladké ovoce zde amuři naprosto zbožňují. Plán byl tedy jasný. Já jsem rychle nafouknul člun a nasbíral jsem asi 10 kilo špendlíků, táta mezi tím postavil oba stojany a připravil čtyři pruty.

Já jsem na jeden prut dal návazec ze šňůrky Strip-X ve verzi 25lb a háčku Continental Snag Hook velikosti 4. Pod háček jsem napíchnul jeden přezrálý špendlík. Na druhý prut jsem zkusil dát hotový návazec Ronnie rig od společnosti Carp’R‘Us, který byl v té době v testování. Na tento návazec jsem dal jednu plovoucí kuličku ananasové příchutě, kterou jsem měl předem zalitou stejnou esencí a NHDC sladidlem. Táta dal na jeden prut Ronnie rig se stejnou kuličkou a na druhý dal jednu 24mm kuličku boilie Salmon & Peach, kterou obalil v práškovém dipu stejné příchutě. Tuto kuličku našil pod háček Continental Snag Hook velikosti 4, který jeslě doplnil o vlasové rovnátko Mouthsnagger Shorty hnědé barvy.

Pruty byly připravené, tak jsem sedl do člunu a jel jsem rozvozit pruty. Rozhodli jsme se lovit u protějšího břehu ve stulíkovém poli. V této části je malá hloubka a v letních dnech se tam amuři vyhřívají. Jako krmení jsme zvolili pouze špendlíky, které jsme ještě rozmačkali, aby z nich vytékala sladká šťáva. Když jsem přijel ke stulíkům, bylo mi hned jasné, že volba místa byla správná. Vyplašil jsem tam totiž hejno amurů, kteří rozhodně nebyli malí. Pruty jsem pokládal asi 5 metrů od sebe na zažátek stulíků. Každou montáž jsem pořádně zasypal krmením a vrátil se na břeh.

Už se stmívalo, u vody byl božský klid a my jsme si vychutnávali kafe. Zatím jsme záběr nedostali, ale věděli jsme, že se vůbec nic neděje. Asi o půl jedenácté tátovi jednou pípnul pravý prut. Po pár sekundách znova a znova. Rychle vzal prut do ryku a snažil se rybu otočit na volnou vodu, což se mu naštěstí podařilo. Už podle souboje bylo jasné, s čím máme tu čest. Po čtvrt hodině tvrdého přetahování o každý metr vlasce se to povedlo! Do podběráku jsme dostali krásného amura. Udělali jsme pár rychlých fotek a rybu jsme pustili.

Netrvalo to ani pět minut a dostal jsem záběr i já. Po chvilce jsem rybu uviděl a byl to zase krásný amur. Zase proběhlo rychlé focení a ryba šla zpátky do vody. Než jsem se vůbec stihl osušit, rozezněl se mi příposlech v kapse, což znamenalo jediné – další záběr! Za chvíli jsem se už zase fotil s amurem a plný euforie jsem ho pouštěl zpět do jeho živlu. V tu chvíli zbývalo už jenom pět minut do půlnoci. Vzhledem k tomu, jak rychle po době záběry přišly, měl táta ve vodě jenom jeden prut, já ani jeden, protože jsme je nestihli zavézt zpět. O půlnoci táta svůj prut vyndal, pobalili jsme věci a jeli jsme spokojeně domů.

Všem slušným rybářům přeji hodně štěstí u vody!

Za Nikl tým - Martin Pösl

Návrat na přehled zpráv od vody