Štěrkovna za krutého počasí - 4. 9. 2020

Ahoj Nikláci, zde se vám pokusím napsat o pár okamžicích z mé menší výpravy, kterou jsem podnikl hlavně za účelem si vyzkoušet nové lehátko od Trakkeru, načež ryby tohle v plánu ,,bohužel” neměli.

Svou menší výpravu jsem podnikl pouze na jednu noc z neděle na pondělí. To zrovna hlásili bouřky a silný vítr, takže jsem velice neváhal a u vody jsem si sedl na návětrnou stranu. Břeh, na kterém jsem seděl, byl větrem atakovaný už zhruba 4 dny v kuse a to bylo poznat již po příjezdu k vodě. Stačilo jen 5 minut pozorovat hladinu a člověk pomalu nechápal, co za ryby a v jakém počtu se zdržovali pouhých 50 metrů od břehu. Nezahálel jsem tedy a zkusil jsem nastražit na svůj první prut plovoucí boilie Devill Krill o průměru 18mm na montáž Ronnie Rig, která mi zde přináší lepší úspěchy již delší dobu a na druhý prut jsem vyzkoušel criticalsku Scopex & Squid o průměru 24mm. Háčky jsem volil raději větší velikosti, protože ve vodě místy rostou vysoké řasy a já nechtěl o rybu zbytečně přijít a nebo ji nějakým způsobem ,,poranit‘‘ a to například vyříznutím háčku z tlamky, kdyby náhodou do řas zajela.

Místo jsem lehce rozkrmil pár hrstmi boilie, neboť nemělo smysl na lovišti tvořit nějakou krmnou kampaň, ryba zde přetrvávala sama od sebe. První záběr přišel asi hodinku po náhozu na prut s popkou a tak to pokračovalo pořád dokola až do pondělí odpoledne s tím rozdílem, že se pruty vzájemně střídali. Co hodina to záběr, což byl na tuhle vodu krásný výsledek. Jedna ryba mě ale mrzí a to ta, která nakopla cívku o půl páté ráno. Na prutu jsem viděl, že ryba se váhově pohybuje výš, než ty předešlé a na tahu taktéž. Šlo krásně vidět, že ryba ví, co dělá, a tak jsem od ní dostával pěknou bídu. Zhruba po 15 minutovém souboji, kde kapr byl již na deseti metrech od břehu si to znovu rozmyslel a rozjel si to zpátky na velkou vodu, kde se jednoduše uřezal. Ale každý, kdo chytá ryby aspoň pár let, tak zná a ví, že to k rybařině prostě patří a s tím nic neudělá. Většina kaprů se za tuhle výpravu pohybovala mezi 7-11kg, což stálo za fotku, a tak zde přikládám pár z nich.

S úlovky a tím, jak voda vydávala krásné ryby jsem se musel podělit s jedním z mých kamarádů, s kterým jsme po telefonátu provedli ,,výměnu stráží”, protože jsem musel odjet kolem oběda na trénink. Večer mi to ale stejně nedalo a musel jsem se za ním vrátit. V čase, kdy pruty musí z vody ven, jsem byl i tak nadšený, neboť chytačka takového typu potěší určitě každého. Dohromady jsme s kamarádem Adamem pochytali od 6 večer do půlnoci 9 ryb mezi nimiž se ukázali i slušné kousky.

Tahle vycházka byla opravdu o chytačce, kterou člověk jen tak často nezažije a proto jsem z ní a každé ryby opravdu nadšený. Tím chci říct, abyste se nevhodných klimatických podmínek nebáli a zkusili je raději využít, než sedět doma za oknem a říkat si, jaké je venku nevhodné počasí, protože někdy to stojí opravdu za to.

Erik Juračka – Nikl tým

Návrat na přehled zpráv od vody