Podzimní toulky část 1. - 28. 11. 2020

Prázdniny skočily a nastalo září. Zářím začínají momenty, kdy příroda ukazuje plno barev, které dokáží tvořit nezapomenutelné chvilky. Listy padají a kapři futrují. Podzimní lov kaprů mám velice rád. Studená rána s mlhou nad vodní hladinou a s paprsky slunce jsou velice krásné, když se do toho ozve jekot hlásiče, je to chvíle, která se nezapomíná.

S prvním podzimním ochlazením jsem neváhal a vyrazil k vodě. Vytipoval jsem si jedno místo mezi padlými stromy ve vodě. Proč zrovna toto místo? Mezi stromy ve vodě se ryby rády zdržují. Je zde i větší hloubka, což na podzim není vůbec špatné místo. Toto místo dobře znám a vím kde jsou pěkné hranky. Hrany se na podzim snažím intenzivě vyhledávat. Studený podzimní vítr, jak už známe, ochlazuje vchrní vstvy vody. Ve vodě se díky větru tvoří proudy, ale nesmíme si představit proudy jako jsou v moři. Tyto proudy unášejí pod vodou potravu a jsou chladnější než okolní voda. Kapři se rádi za hrany či stromy ukrývají, jelikož se tato chladná voda rozptyluje o překážky. Potravu, která se za tyto překážky chytne, kapři rádi sbírají. Jasná volba padla na vyzkoušené boilie na této vodě - Scopex&Squida Devill Krill.

Vsadil jsem na taktiku předkrmování. Na předkmování jsem nechal dva dny. První den jsem zvolil boilie Economic 20 mm s boostrem Devill Krill. Na tomto boilie miluji, že krásně s boostrem pracuje. První den jsem plošně rozházel přibližně tři kilečka. Druhý den, když jsem přijel k vodě, viděl jsem v krmném místě aktivitu. Přikrmil dvě kilečka, ale už přesněji na místo, kam nahodím své montáže. Když nastal den chytání, aktivita byla od rána fakt velká. Nahodil jsem a netrvalo to dlouho a pípák už ječel. Zdolal jsem ale menší rybu. ´´Škoda´´, řekl jsem jsi. Aktivita ale byla. Zanedlouho přišel už větší karp. Měl necelých devět kileček. Už se to začalo lepšit. K večeru konečně pípl ten správný. Nebyl to obr ale potěšil. Když jsem odjížděl domů, byl jsem štastný, že taktika zafungovala a že se povedl kapr přesahující hranici deseti kilo.

Když jsem dorazil domů, volal mi kamarád, že máme o den déle volno ve škole a hned jsme vymysleli výpravu. O čtyři dny déle nastal pátek. Den, kdy jsem odjížděl. Přijel jsem na místo a kamarád, který byl na místě o den dříve hlásil slušnou aktivitu ryb. Když jsem zavážel pruty, kamarádovi vyjel pravý prut a na konci byl masakrální lysec. Lysák vážil 18.85 kilo. Lysec byl velice vysoký a měl pekný pupek, což signalizovalo, že ryby začínají futrovat. Další den byl úplný klid. Večer jsem převázal návazce a zvolil jsem plovky Devill Krill 14 mm. Ráno jsem zavezl pruty a nakrmil dvě hrstě boilie a dvě hrstě kukuřice.

Ráno mě probudila extrémní jízda. Vyběhl jsem a začal zdolávat. Když se mě kamarád z bivaku ptal jak to vypadá, řekl jsem, že to bude násaďák. Rybu jsem přitáhl jak cejna. U břehu začaly být vidět bulbinky a ryba začala bojovat, řekl jsem si, že to asi násaďák nebude. Nakoce se v podběráku ukázal nádherný amur přesahující metrovou hranici a deset kilo. Starý ruský válečník měl na sobě zajímavou jízvu z předešlých let.

Byl to pro mě úžasný zážitek a amura jsem na Devillovou plovku fakt nečekal. Zavezl jsem a po chvílí byl záběr znova.

Filip Zelený

Návrat na přehled zpráv od vody