Vážení zákazníci, kamenná prodejna bude od pátku 29.3. do pondělí 1.4. uzavřena. Děkujeme za pochopení, tým Nikl.

Podzimní toulky, část 2. - 27. 12. 2020

Když po skoro čtrnácti kilovém amurovi přišla další jízda, tak jsem si zase myslel že to bude další torpédo. Nemýlil jsem se. Další krásný amur na fotce. Pecka! Zase jsem dal mojí osvědčenou nástrahu na amury na této výpravě. Jedna plovka Devill Krillu s dvěma rozdrcenými kuličkami do pva. Zanedlouho přichází další nekonečná jízda. Tentokrát mi ryba nedává nic zadarmo. Za rybou jsem musel vyjet na vodu. Byl to náročný souboj už od začátku. Bohužel po zhruba pěti minutách boje mi ryba zajela do padlého stromu na dně a přeřízla mi vlasec. Byl jsem vyřízenej. Namotal jsem více šokového vlasce a čekal dál. Bohužel už se ryba v podložce neukázala.

Za přibližně dva týdny jsem se vrátil na místo. Naši kamarádi říkali, že rybí aktivita je velká, ale jak jsme dojeli, začalo foukat na druhou stranu pískovny a ryby odjely. Nezbylo nám nic, jen čekat. Další den už se vítr otočil. Ryby začaly najíždět. Bylo to znát zvyšující se aktivitou. Ryby začaly hledat na dně a začaly se i objevovat na hladině. Za chvili se dostavily i první záběry. Kamarád vyběhl s nádherným lyscem a mně se zase podařil nádherný šupík.

Zachytali jsme plno malých kapříků do deseti kilo. Výprava byla fajn, nasbírali jsme zase plno zkušeností a krásných zážitků u vody. Jako nástrahy jsme zvolili osvědčený Devill Krill a Scopex&Squid. Používali jsme všechny kombinace. Criticals 20 a 24 mm. Criticals s plovkami. Plovky, samotné kuličky na dno. Nejvíce záběrů se dostavilo na Scopex&Squid criticals v 24 mm. Jelikož jsme byli v části, kde je hodně vázek, používali jsme StripX ve 45 lb variantě a háčky velikosti 4. Užili jsme si krásné podzimní západy a poslední teplé dny v letošním roce.

Za pár dní jsem měl volné odpoledne. Nenapadlo mě nic jiného, než si zajít na pár hodin k vodě. Šel jsem na místo, které mi delší dobu leželo v hlavě. Když jsem přišel na místo, ryby byly celkem aktivní. Neváhal jsem a montáž jsem hned vyslal do vodního světa. Ze začátku byl klid. Zvolil jsem taktiku pravidelného krmení. Vždycky po půl hodince jsem do vody poslal tři hrstě boiliesu. Měl jsem týden zalitý boostrem Economic ve 20 mm variantě. Po zhruba dvou hodinkách byl první záběr. Kapr okolo pěti šesti kileček. Pustil jsem ho a čekal na tu správnou mamku. Přišlo asi ještě pět kaprů stejné velikosti. Zvolil jsem větší kuličku. Náhle nastal klid. Jako kdyby ryby zmizely. Čekal jsem přibližně hodinku a najednou to tu bylo. Šumění lesa přehlučil prudký padák. Hned jsem rybu začal zdolávat. I když na tomhle místě chytám 15 metrů od břehu, je to masakr. Mám přibližně dvou metrovou uličku jak rybu dostat ke břehu. Všude okolo mě jsou popadané stromy. Když jsem rybu viděl, jak se mi otočila pod nohama, nevěřil jsem vlastním očím. Nádherně stavěný podzimní šupík s váhou lehce přes třináct kilo.

Když jsem pustil šupíka zpět, nahodil pruty. Zbývala mi už jen hodinka lovu. Sedl jsem do křesílka a vychutnával krásný podzimní večer. Záběr už nepřišel. Zde jsem používal osvědčené boilie z krillové řady a to Devill Krill. Toto je moje nejoblíbenější. Klasicky jsem musel mít silnější vybavení. 45 lb StripX a háčky velikosti 4 nebyly vyjímkou.

Nádherně jsem strávil pěti hodinovku u vody a dokonce jsem něco chytl.

Všem rybářům přeji krásné zážitky u vody a ať to jezdí.

Filip Zelený

Návrat na přehled zpráv od vody