Vážení zákazníci, kamenná prodejna bude od pátku 29.3. do pondělí 1.4. uzavřena. Děkujeme za pochopení, tým Nikl.

Začátek prosince – Erik Juračka - 18. 1. 2021

Když zapátrám do mých kaprařských začátků, kdy sezóna pro mě končila prakticky příchodem mínusových teplot, tak jsem neměl tucha, co to je v prosinci docílit záběru od ryby a už vůbec ne ryby 10 kg+. Letošní sezóna sice byla pro mě úžasná a úspěšná, ale stejně mi to nedalo ji alespoň vyzkoušet završit třešničkou na dortu. Ve většině videích o zimním chytání se pořád dokola opakuje, aby se to s krmením a čistě nástrahou nějak nepřehánělo. Ve zkratce menší množství krmení a malé průměry nástrah. Já jsem se k tomuto názoru nějak velice nepřikláněl a chtěl jsem si vyzkoušet úplně opačný způsob. Začátkem prosince jsem si tedy určil místo v hlubší části nedaleké pískovny, které jsem si během týdne chodil předem předkrmovat. Každý den jsem spomboval zhruba 4-5 kg partiklu. Jako nástrahy jsem na tuhle výpravu zvolil criticalsky v příchuti Devill Krill a Scopex&Squid v průměrech 24 mm v kombinaci s Ronnie Rigem, kde hlavní funkci obsazoval háček Continental vel. 2 od firmy Carp´R´Us. Ke každé z daných nástrah jsem používal i pasty v totožných příchutích nástrah.

V pátek jsem tedy po obědě vyrazil na své lovné místo, nahodil pruty a začal chystat své ,,bydlení”. V tom, když jsem upevňoval kolíky bivak, jsem dostal první jízdu, z čehož byl kapr o váze 11 kg. Říkal jsem si, že to je parádní začátek, člověka to hned povzbudí a namotivuje, jakmile jsem ale pouštěl rybu zpátky do vody, tak se ozval i druhý prut s kaprem o váze 8,5 kg. V ten moment se mi potvrdilo, že to nebude náhoda a krmení předem opravdu zafungovalo.

Před nahozením prutů zpět na své loviště jsem dochystal ,,bydlení” a dokrmil místo, protože ryby na krmení opravdu efektivně reagovali. Během výpravy jsem měl s sebou i krmné boilies nachystané na moment, v kterém bych viděl, že ryby návnadu opravdu přijímají a nemusel bych se bát použít i krmné boilies. Taky se tak stalo hned po příchodu a boilies v průměrech 20 mm a 24 mm bylo ihned využito. Co bylo zajímavé, že záběrů jsem docílil pouze přes den, a tak po setmění nastal klid. Na druhý den ráno, ještě za tmy, letěli pruty na svá místa, ale hluboký tón hlásiče fox mě z lehátka vyhnal opět až za světla. Sobota byla taková, že se navzájem střídalo tahání ryb kolem 8-9 kg a dokrmování. Po každé rybě jsem dohazoval zhruba 20 kuliček, protože od krmení z ryb byla celá podložka a záběry chodili v odstupech 1-2 h.

Kolem večera ale záběry opět utichly a za tmy mi to píplo až 5 minut před vytahováním prutů dle stanovené doby lovu. Byl to násadový kapr, jediný za tuhle výpravu, jinak se jednalo o ryby 8 kg+. Po puštění ryby a vytáhnutí druhého prutu, jsem lovné místo dokrmil ještě za tmy zhruba 5 kg partiklu a poté čekal na poslední den. Následující ráno jsem tedy znovu své pruty za tmy nahodil a čekal, jestli mi to tedy zvedne ještě alespoň 1 ryba 10 kg+. Při probuzení kolem 9 h ranní jsem se zadíval na příposlech a přál si, aby hluboký tón foxe společně s diodou signalizoval záběr a taky se tak stalo. Po ukázkové jízdě a záseku jsem věděl, že se jedná o lepší rybu, než jaké byly ty předešlé. Po podebrání ryby jsem tušil, že to je ta třešnička na dortu, která mi tu sezónu parádně „završila”. (Aspoň jsem si to myslel, ale konec prosince to měl v plánu jinak. O tom ale někdy jindy). Kapr o váze 14 kg mi udělal ohromnou radost.

Byl jsem maximálně spokojený, a tak jsem mohl již během oběda odjet v poklidu domů. I přesto, že přes noc kraje jezera zamrzaly a tlak na začátku výpravy byl na 1029 hPa a během výpravy klesal až na 987 hPa, tak to byla náramná chytačka. Mimo to, že jsem měl parádní výpravu, tak jsem si i potvrdil, že dlouhodobé krmení na správném místě, dokáže přinést své ovoce. Za mě určitě doporučuji dlouhodobé předkrmování vyzkoušet, protože na konci sezóny, jíž není stejně co ztratit.

Nikl tým – Juračka Erik

Návrat na přehled zpráv od vody