V pátek 26.4. od 8:30 do 13:00 bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Pekelný týden ve slunné Francii - 27. 6. 2011

A je tu další zpráva ze sluné Francie - tentokrát od Honzy a Lumíra, kteří podnikli společnou výpravu na velké státní jezero.

Více nám o jejich dobrodružstvích řekne sám Honza:
"Po dlouhé a vyčerpávající cestě jsme konečně dorazili k jezeru. Voda byla již dostatečně prohřátá a její teplota a okolnosti nasvědčovali tomu, že se budou kapři velmi brzo třít. Po zakoupení povolení nás čekalo "už jen" vyskládat až po střechu naložené auto, vše naložit na čluny a najít nějaké slibně vyhlížející místo. Po více jak 2 kilometry dlouhé plavbě jsme se rozhodli usadit blízko ústí velké zátoky na otevřenou vodu. Nacházely se zde mělčí patrie a husté porosty vodního rostlinstva, které přímo lákaly kapry ke tření.

Již prvního dne se dvakrát roztočily cívky mých navijáků, obě ryby však byly již vytření mlíčáci do 13kg váhy, které jsem pustil hned u lodě.

Následujícího rána při rozednívání se brutální jízdou ohlásil záběr na Lumírův levý prut a po krásném boji na volné vodě Lumír podebral velikého, již vytřeného lysce. Rybě do překonání magické 20kg hranice nechybělo mnoho a proto jsme tento Lumírův první záběr oslavili lahví šampaňského.

Kapr zabral jak jinak než na Lumírův favorizovaný Food Signal Ready ve velikosti 24mm, dipovaný několik hodin v Amino-CSL Dipu Food Signal.

Kapři se ale po tomto záběru jakoby vytratili a zbytek tohoto a celý následující den jsme byli bez kontaktu s rybou. Až konečně v podvečer třetího dne se mi rozjel prut vyvezený ve velkém oku mezi rostlinami, ale o rybu bohužel v hustých porostech přicházím. Prut jsem vyvezl znovu na stejné místo, ale záběr se už nedostavuje. Snažíme se hledat nová zajímavá místa v zarostlých oblastech, ale tření je už bohužel v plném proudu a naše hlásiče mlčí.

Konečně pátý den výpravy se mi rozjíždí prut ze zátoky a já po již klasickém "zdolávání" v rákosí "podebírám" do náruče krásně stavěného vytřeného špígla se zajímavou mozaikou šupin na boku. Zdolávání ryb je na tomto jezeře do slova a do písmene hotové PEKLO.

Tento krasavec neodolal testovací novince Kill Kril ve velikosti 24mm, obalené v GLM Extraktu.

Nad ránem mi přichází další záběr z místa mezi vodními rostlinami. Ryba si bere mnoho metrů Total Contactu z cívky a ukrývá se hluboko ve vodním rostlinstvu. Po dlouhých minutách pracného vymotávání a vytrhávání trav navádím do podběráku již unaveného starého lysce, který se již podle propadlého břicha zřejmě vracel ze tření. Háček Antisnag Hook č.4, doplněný o Mouthsnagger, seděl perfektně v kapří tlamě a po pár fotkách kapra pouštíme zpět.

V dopoledních hodinách pak máme s Lumírem oba jeden záběr, ale bohužel obě ryby ztrácíme. Lumírovi kapr nemilosrdně trhá ve vázce 50lb Armakord. Mně po opakovaném zaváznutí a vymotávání z rákosů, kde po nutném vysednutí ze člunu stojím po krk ve vodě, trhá více jak 20kg ryba návazec těsně před podebráním a mizí ve spleti vodních rostlin. Tento nesmírně náročný rybolov ukazuje opět svojí stinnou stránku...

My se však nevzdáváme a snažíme se i přes tuto velikou smůlu ještě o nějaký ten záběr. V podvečer posledního dne se mi rozjíždí prut z ústí zátoky a po další nezbytné koupeli podebírám do vážící tašky 20m hluboko v porostu rákosí mohutného dlouhého lysce, který dal alespoň částečně zapomenout na trápení z rána.

Ráno už jen balíme a po rozloučení se s místním jezerem vyrážíme na dlouho cestu domů - já vstříc školním povinnostem a Lumír zástupům pacientů. Jako vždy jsme si užili i přes mnohé tvrdé rány hlavně plno legrace a co hlavně, přežili jsme vše ve zdraví. :-) "

Kluci, dobrá práce! Vše zlé se vždy v dobré obrátí a na další výpravě vám jistě sv.Petr pomůže dostat do podběráku nějakého toho velikána. Hodně štěstí!

Návrat na přehled zpráv od vody