V pátek 26.4. bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Carp Marathon Praha 2012 - 29. 7. 2012

Rok se s rokem sešel a máme tu druhý ročník extrémních kaprařských závodů na řece Vltavě, kde loni kluci obsadili krásné třetí místo. Jak se jim letošní závod vydařil už nám poví samotný závodník Petr Šurek.

Zdravím všechny příznivce závodního úseku kaprařiny. Nejprve to vypadalo, že se budu závodu na Vltavě účastnit pouze z pozice rozhodčího, na poslední chvíli jsem však dostal příležitost poměřit síly s ostatními závodníky a taková šance se rozhodně neodmítá. Start našeho teamu od samého počátku provázely komplikace.

Těsně před startem závodu se mi zranil parťák a já musel hledat náhradu. Tuto výzvu nakonec přijal samotný Kolínský šéfkuchař. Bohužel kvůli pracovním povinnostem se nemohl zapojit do závodu hned od jeho začátku a já tak rozjel velkou hru sám pouze na dva pruty.

Každý start je neskutečně hektický a nebylo tomu jinak ani na Vltavě. Nejprve proběhlo mapovaní dna a následné zakrmení. Z loňska už jsem měl mnoho poznatků a této výhody jsem chtěl od začátku využít. Na první zákrm jsem s pomocí vnadícího košíčku do vody poslal 40 litrů methodmixu Red Spice doplněného peletami kill krill.

Průběžně jsem během dne přiházel ještě asi 3kg boiliesu kill krill atrakt. Skladba krmení byla volena s ohledem na proud řeky, který lehčí částice unášel pryč, proto i methodmixové koule ve velikosti mandarinky byly tvrdší než při použití na stojaté vodě.

Jak už jsem zmínil, Karel dal ostatním závodníkům náskok a do boje se zapojil až po uplynulých 12ti hodinách. Od této chvíle byl náš team kompletní a rozjeli jsme vše na plné obrátky. Fungovali jsme jako dobře namazaný stroj, únava se nepřipouštěla. Každý zákrm znamenal naházet do vody 40l methodmixových koulí a trochu boiliesu.

Po několika sériích jsme už nemohli ani pořádně zvednout ruce, ale nenechali jsme se ničím odradit. Vltava je pověstná tím, že se na první záběry musí nějakou dobu čekat. Druhý večer se naše úsilí začalo úročit. Zdolali jsme 6 kaprů od 48cm, z nichž dva překonali hranici bodování.

Další den už probíhal v zaběhnutém rytmu. Příprava krmení, příprava montáží, krmení, přehazování prutů a pouhá hodinka na spánek. Třetí noc přinesla ovoce za vynaložené úsilí. Na břeh se podívalo 14 kaprů, z toho i několik bodovaných.

Předposlední den máme už vše naprosto zmáknuté - dva pruty umisťujeme do vzdálenosti asi 50m, do míst kde Karel zahlédl loupající se kapry, zbylé dva pruty nahazujeme o něco dále. Tentokrát jsme první ryby zdolali již odpoledne, a tím se přehoupli průběžně na první pozici.

Ostatní teamy na našem břehu jsou prakticky bez kontaktu s rybou. Někteří závodníci nemohou svůj neúspěch unést a stěžují si, že náš team krmí řepkou. I na tyto nesmyslné podněty však pořadatel reaguje a v době, kdy náš team využívá plánované hodinky ke spánku, nám rozhodčí tajně odebírají část připraveného krmení k rozboru. Vše bylo však v naprostém pořádku.

Poslední noc byla neskutečně napínavá. V době, kdy jsme očekávali první záběry, nám přímo na lovném místě zastavil diskoparník a my měli o zábavu postaráno, ne však o rybářskou. Ano, chytání na Vltavě v plném provozu není ani trochu jednoduché. I přes tento hluk jsme zvládli ulovit několik diskokaprů. Celou noc jsme strávili v rytmu diskotéky na protějším břehu, kaprům se zvuky bubnů zjevně příliš nezamlouvaly. Po skončení diskotéky ale nastal zase náš čas a my za dvě hodiny zvládli chytit další 4 bodované ryby.

Velkou show jsme způsobili v 10 dopoledne, kdy jsme si mylně mysleli, že závod končí. Spokojeně jsme měli v 10:10 už i pruty v autě. V tom přijíždí Vectif se slovy: "Co blbnete?". Mno balíme... už je konec  Vectif: "ale závod končí až ve 14h!" :)

Během několika minut jsme měli znovu navázané pruty, rozmíchané krmení, nahozeno a rozjížděli celý blázinec nanovo.

Do konce závodu jsme sice už žádnou bodovanou rybu nechytili, ale měli jsme jistotu, že jsme si sáhli až na naprosté dno. Resumé 11 bodovaných ryb o celkové hmotnost 46,16kg znamenalo krásné první místo.

Svojí jedinečností patří závod na řece k nejnáročnějším závodům u nás, a proto si tohoto výborného výsledku patřičně vážíme.

Poděkování určitě patři všem členům organizačního teamu i rozhodčím.

TV reportáž – od 14té minuty a poté čas 30:28

Návrat na přehled zpráv od vody