V pátek 26.4. od 8:30 do 13:00 bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Mrazivé orgie - 9. 3. 2014

Rád bych se s vámi trošku opožděně podělil o zážitky z krátké, ani ne tří denní zimní akce, kterou jsem podniknul na jedno v mrazech velmi produktivní místo na dolním Labi. Na tomto místě jsem kapry úspěšně chytal už minulý rok v březnu, kdy se mi zde podařilo ulovit nádherného zimního šupináče přes 15kg a to při teplotách i mínus 15 stupňů celsia.

Nyní jsem místo navštívil jak se říká mezi svátky, konkrétně v termínu od 28.12 až do 30.12. 2013. Na tuto akci jsem se chystal a těšil prakticky už od podzimu a proto jsem přesně věděl co a jak chci udělat. Po příjezdu na místo jsem zjistil, že bohužel není volné, ale že kolega zde lovící to večer balí a já tak budu mít volné pole působnosti. HELL YEAH řekl jsem si a pustil se do vykládání věcí z auta, které je zde nutné co nejdříve odvést za ceduli zákazu vjezdu.

Poté jsem si začal chystat vše potřebné na zítřejší lov a také si postavil obydlí. Rybář, který tu chytal ulovil dva malé kapry a odjel. V tu chvíli jsem se pustil do krmení. Tuto oblast znám velmi dobře, a proto vím o zatopeném kamenném vantu - hrázce, která se táhne souběžně se břehem ve vzdálenosti cca 80 metrů od břehu a sahá až 1mt pod hladinu, přičemž pod ní je hloubka kolem 3 metrů. Bez váhání jsem oblast prokrmil cca 3kg boilie Kill krill atract v průměru 21mm a ještě dostřílel cca 0,5kg Attract hookersek v téže příchuti, proto že na ně budu v následujících dnech chytat. Najednou se kolem 16:00 setmělo a já zalezl do bivaku a hodlal jsem brzy usnout, abych byl ready na zítřejší lov. Musím se přiznat, že není moc horších věcí než na rybách spát u vytažených prutů. Je to horší než to, že teploty klesaly až k mínus 10 stupňům. Ale bohužel žijeme v čr, ve státě kde rozum rozhodně nevítězí nad pradávnými zlozvyky a para řády z dob už dávno minulých! No nic, usnul jsem jako špalek a těšil se na rozednění.

Ráno jsem se vzbudil velmi brzo, ještě za tmy a pověsil na pruty montáže připravené už z předešlého dne, tak moc jsem se na ryby těšil!

Nebudu se rozepisovat o jednotlivých záběrech, ale že jich bylo! Kapři na krmném místě evidentně byli, v čemž mě utvrdil první záběr cca 15 minut po nahození. Pak už jsem zažíval něco, co by se dalo nazvat kapřími orgiemi a záběry od krásných, vypasených labských kaprů se dostavovaly prakticky v průběhu celého dne, ale nejvíce dopoledne. Během tohoto velmi hektického dne jsem úspěšně zdolal 6 kaprů včetně největších fešáků o váhách 9kg, 11kg, 13kg a hlavně výstavního šupináče 15,3kg!!! Byl jsem maximálně šťastný a spokojený, splnil jsem svůj cíl, kterým bylo opět překonat magickou 15kg hranici a co víc, v prosinci! To jsem však ještě netušil, co bude následovat, byl přede mnou totiž další den.

Ještě večer jsem zopakoval stejnou taktiku krmení a místo znovu důkladně prokrmil. Poté už bohužel zase skončila pro mě naprosto nesmyslná doba lovu a já se zase odebral do říše snů.

Po další velmi mrazivé noci jsem celý natěšený vstal do mlhavého, promrzlého rána. Pruty, podložka i podběrák byly úplně pokryty ledem. To mě však od mého záměru dostat připravené montážě do zakrmené oblasti nemohlo odradit.

Během 10 minut ležely oba pruty přesně na svých místech a já se nemohl dočkat prvního záběru. Hned první záběr byl ten správný a pomalá plynulá jízda dávala tušit dobrou rybu. Zdolávání šlo o dost pomaleji než obvykle a já cítil že mám na prutě výjimečného kapra.

O tom že mám pravdu jsem se mohl přesvědčit zhruba až o deset minut později, kdy jsem úspěšně podebral  překrásného světlého šupináče o váze fantastických 17,4kg zimní nádhery! Při focení se na kaprově obrovském zlatavém těle odrážely první dnešní sluneční paprsky a já se nemohl toho pocitu vítězství nabažit. Kvůli mrazivému vzduchu jsem kapra v rychlosti vyfotil, natočil o okamžitě ho pustil do jeho domoviny, mé milované řeky Labe. Po tomto úlovku už záběry nebyli tak hektické, ale i tak jsem do večera ulovil ještě několik kaprů kolem deseti kg.

Večer už jsem tolik nekrmil, protože následující den byl i dnem odjezdu a já se rozhodl místo už jen jak se říká dochytat. Poslední dopoledne jsem se z řekou ještě rozloučil ulovením dvou slušných šupináčů kolem deseti kilogramů, přičemž jsem vše pobalil, místo kolem sebe uklidil a po té jen naložil věci do auta a spokojeně se vydal na dlouhou cestu zpět domů, do kolína.

Všechny kapry jsem ulovil na kombinované návazce, vyrobené stažením kousku vnějšího potahu z nové, zatím ještě testovací šňůrky Carp ´r´us Strip-X 25lb, doplněné jako vždy o rovnátko a  samozřejmě háček Longshank nailer ATS vel. 8, vše od stejné firmy.

Jako nástrahu jsem používal výhradně Attract hookers Kill krill 18mm, někdy doplněné o 14mm fluo pop up squid octopus ale za to vždy obalené v pro mě bezkonkurenční ready pastě KILL KRILL!

Honza "Carpkiller" Hubka

Návrat na přehled zpráv od vody