V pátek 26.4. od 8:30 do 13:00 bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Honzova jarní Francie - 4. 6. 2014

Ahoj všem, rád bych se s vámi ještě jednou podělil o zážitky a fotografie z Jarní výpravy do severní Francie, kterou jsem podnikl s kamarády Jirkou Majerem a Zdeňkem Tyschlerem.

Na výpravu jsem se těšil a připravoval několik měsíců, a tak v den odjezdu nezbylo než namatot zbrusu nové pletenky Total Contact, které nám zrovna dorazily na sklad, naložit do auta vše potřebné a vydat se na dlouhou cestu směrem k jezeru.

Cesta proběhla v pořádku a mi se za pár hodin ocitli na parkovišti před obchodním domem, ve městě poblíž námi vytipovaného jezera. Zde jsme přespali, protože jsem dorazili v noci a ihned po otevření jsme nakoupili potřebný proviant a o kousek dále i nezbytné povolení k lovu.

K vodě jsme dorazili v dopoledních hodinách a naložili veškeré vybavení každý do svého člunu. Zamával jsem klukům a tím se naše cesty rozdělili, kluci jeli společně na jih a já směrem na sever. První lovné místo jsem si vybral podle zkušeností z uplynulých let a to v blízkosti hráze, na hluboké vodě. Zde jsem ihned první večer ulovil prvního slušnějšího lysce kolem 10kg.

Další den nepřinesl žádnou lepší rybu a tak jsem bavil pozorováním, natáčením a lovením všudypřítomných sumců, neustále atakujících třoucí se bílou rybu. Třetí noc na tomto místě jsem ulovil konečně pořádnou rybu, statného koženáče na váze 18,5kg. Tento kapr mi zabral z tvrdého svazu padajícího ze 3,5mt na 5,2mt. Nechal se zlákat panáčkem z boilie Food signal. To mě však nestačilo a já se rozhodl, že pokud do rána neulovím dalšího lepšího kapra, vše zabalím a přestěhuji se.

Záběr se nedostavil a já se tak pustil do balení a ještě v brzkých ranních hodinách jsem se s veškerým vybavením opět plavil po jezeře a vyhlížel další lovné místo. Na konec jsem dojel a zůstal až na překrásně vypadajícím místě v severním rameni jezera, na místě, kde už v minulosti pár mích přátel lovilo. Věděl jsem proto že je zde nutné nalézt malá, tvdá místa v těsné blízkosti rákosových polí, které jsou stovky metrů dlouhé.

Pro tuto práci jsem používal perfektního pomocníka, produkt firmy Cygnet a tyče pro zkoumání dna s názvem Proding stick. Je to výborná vychytávka, bez které už se ve člunu neobejdu. Díky ní jsem objevil čtyři takové oblasti a na ně umístil své montáže. Dvě místa byla na druhé, protější straně ramene ve vzdálenosti cca 500metrů. Druhá dvě na opačných koncích mého břehu. Hned první den a noc na tomto místě byli velmi vysilující a  udělal jsem mnoho záběrů, bohužel však naprostou většinu od všudypřítomných sumců. Zkoušel jsem jak sladké plovoucí boilie, tak masové potápivé nástrahy, ale všechno žrali sumci.

Po tomto veslovacím maratonu jsem ulovil jediného kapra, ale stál za to, byl to metr dlouhý a 18 kg těžký lysec, mlíčák který zabral na neutral pop up 20mm, silně nasáklý esencí zralý banán

Kvůli sumcům jsem se rozhodl začít chytat i krmit pouze a jen nakládanými tygřími ořechy dle receptury Karla Nikla. Takto jsem v průběhu několika dní ulovil několik pěkných ryb jako dva 16 kg , dva 14 kg, 13,5kg a několik menších lysců. Také jsem po druhé ulovil lysce mlíčáka z prvního dne tady, ale tentokrát už vážil jen 17,6kg.

To mě nahlodalo k dalšímu stěhování a já proto opět všechno zabalil a vydal se na dlouhou a nebezpečnou plavbu napříč celým jezerem, ze severu až na jih.

Na nové místo jsem dorazil po poledni a začal vše chystat aby bylo do večera všechno ve vodě a všechno na břehu připravené. To se mi taky podařilo a na večír už jsem byl v očekávání prvního záběru na novém pointu.

Noc proběhla bez kontaktu, ale za to ihned po ránu mně probudili Francouzské hlasy. Už v tu chvíli jsem věděl že bude zle. Byla to místní, nekompromisní rybářská stráž, která okamžitě prohledala okolí a když nic nenašli tak začali řešit bivak, který je na celém jezeře kromě kempu přísně zakázaný.

Nekompromisně požadovali pokutu ve výši 200eur na místě, nebo že mi zabaví část výbavy, pruty. Proto jsem pokutu zaplatil a začal opět vše balit, abych zmizel někde pryč, v lese. Do konce výpravy totiž zbývaly ještě dvě noci a ty jsem chtěl v klidu někde dochytat, i když porybní hodně apelovali na zákaz nočního chytání s tím, že pokud mě chytí, budu muset uhradit pokutu ve výši 200 eur za každý prut ve vodě po době lovu.

Se stěhováním mi pomohl nový kamarád Jirka, který chytal opodál a byl vybaven na rozdíl ode mě spalovacím motorem. Takže mě zapřáhl a odtáhl mě zase do jiné části jezera. Díkes kámo!

Poslední dvě noci však už záběr nepřinesli a to nejspíš kvůli velmi silnému a studenému větru, který aktivitu ryb těsně před třením na dobro na pár dní pozastavil. Tak jsem všechno zabalili a vydali se na cestu k domovu. I přes všechny ty peripetie jsem si výpravu náramně užil a rozhodně se sem ještě v budoucnu někdy vrátím. Potkal jsem zde nové jak české, tak i Francouzské přátele.

Na posledním místě jsem totiž potkla a strávil část dne ve společnosti uznávaného a známého Francouzského kapraře Jocelyna Duprého. Je to normální mladý kaprař, povoláním IT technik, který nemá na chytání o moc více než času, než mi, čeští kapraři. Každopádně jsme v kontaktu i nadále a kdo ví, třeba se ještě někdy potkáme, protože kaprařský svět, je maličký rybníček. Jocelyn lovil na jezeře po třetí a ulovil kapry do 18kg a také nekonečně moc sumců.

Ihned druhý den jsem se však dozvěděl nepříjemnou událost, že na jezeře vedle, chytli porybní v noci našeho kamaráda, který u sebe neměl hotovost a ani by si jí prý nevzali, protože to je velká částka což nesmí. Proto mu zabavili jeden z prutů, opsali si iniciály a odjeli jak s prutem, tak s tím, že má kolega očekávat dopis s výší pokuty, kterou je však třeba zaplatit přímo na místě, tedy ve francii a pak mu bude prut vrácen, takže ho bohužel čeká nedobrovolný výlet zpět do francie :-(

Takže HELL YEAH

Carpkiller

Návrat na přehled zpráv od vody