V pátek 26.4. od 8:30 do 13:00 bude prodejna z technických důvodů uzavřena.

Lipenská trilogie - 4. 12. 2014

Jelikož jsem začátkem sezóny neměl moc času na rybaření, byl jsem nucen vyrážet pouze na víkendové vycházky. Pro tyto lovy jsem si zvolil pro mě srdcovou záležitost - Lipenskou přehradu.

Ve čtvrtek jsem si vždy vše připravil do vozu a v pátek v podvečer odjížděl na vytipované místo, kde začal pokaždé stejný kolotoč. Přesun veškerého vybavení do vybrané lokality, stavění bivaku, nafukování člunu, umístění bójky, zakrmení. Po tom to marathonu jsem začal s přípravou montáží.

Ve většině případů, jsem používal odpadávající montáž složenou z potahované šňůrky Strip-X od Carp´R´Us, bezpečnostní závěsky a háčku Centurion 2000 ATS velikost 6 a 8, nebo Longshank Nailer ATS s vlasovým rovnátkem Mouthsnagger Shorty transparent od stejného výrobce.

První víkend na tomto novém místě jsem prozkoumával dno echolotem a asi 120 metrů od břehu jsem objevil písečnou lavici, o které jsem tušil, že v těchto místech je z předchozího průzkumu při nedávné návštěvě tohoto místa s kolegou. Umístil jsem tyčovou bójku a zakrmil řepkou s  halibut peletami. Na břehu rychle připravuji montáže a nedočkavě zavážím. Do půlnoci se už nic neděje.

V sobotu ráno ve 4 hodiny mě budí bouchání dveří od auta. Vylézám z bivaku a vidím, že několik rybářů zaujímá místa cca 50 metrů od mého stojanu. Vzápětí přijíždějí další. V tu chvíli mi bylo jasné, že bójka ve vzdálenosti 120 metrů byla chyba. Kolem 9 hodiny všichni odjíždějí a nastává relativní klid. Převážím udice, u kterých se zatím nic neděje. Je horko a ani vítr není náš přítel. Stále bez záběru.

V neděli ráno se opakuje situace z předchozího dne a rybáři najíždějí na svá místa. Upravuji montáže a znovu převážím udice. Po obědě popíjíme s manželkou kávu a v tom se rozezní příposlech. Zdolávám asi pětikilového lysce, kterému zachutnal Carp Bonbons Pop Up - Salmon & Peach - 18 mm. Udělal mi obrovskou radost, protože za těchto podmínek jsem již nedoufal v záběr. Nakoplo mě to. Opět zavážím a dokrmuji asi kilem boilie Kill Krill Atrakt. Asi o hodinu později se rozjíždí druhý prut, na kterém čekal Hard Hookers Kill Krill 24 mm nadzvednutý bílou 15 mm  fluoro popupkou nadipovaný a obalený v pastě téže příchutě. Po opatrném doseknutí zjišťuji, že ryba bude asi o něco větší a tak nasedám do člunu. Ryba si neustále bere vlasec a míří na koryto. Jedu za ní a za nedlouho podebíram pěkného šupíka. Na břehu váha ukazuje 7 kilo. Paráda. Pořizuji několik snímků a vracím rybu zpět do vody.

Nastal čas balení, ale já už promýšlím taktiku na příští víkend.

Jsem zpátky na místě.

Jelikož začala platit 24 hodinovka, tak jsem se obával, že můj flek bude obsazen.  Naštěstí nebyl.

Tentokrát umisťuji tyčovku asi 300 metrů od břehu. Do okolí bójky plošně rozhazuji 10 kilo Massive Feed Fish Meal - DeadFish. Jako nástrahu na dlouhý vlas dávám na první udici osvědčené Hard Hookers Kill Krill a na druhou v příchuti 3XL  a obě nadlehčuji popupkou. Dip a obalovací pasta jsou samozřejmostí. Ještě přidávám nadipované  PVA s minipeletkami a rychle zavážím.

Do rána se nic neděje, ale neztrácím naději a věřím nástrahám. Vítr fouká tím správným směrem a tlak je také v pořádku.

Právě jsem dosnídal a v tom jízda na levý prut. Nenechávám nic náhodě a skáču do člunu. Po krátkém souboji už je šupík s váhou 7 kilo v podběráku. Foto a jde zpátky do vody.

Zachutnal mu Kill Krill. Zavážím ty samé koule a dokrmuji asi kilem boilie.

Vítr zesílil a vlny už mají bílé čepice. Bez kvalitního člunu bych tady byl zbytečný. Do večera zdolávám ještě několik menších kaprů.

Abych selektoval ryby, měním taktiku a vynechávám obalovací těsto a místo mini pelet v PVA servíruji celé kuličky boilie na PVA pásce. Ještě prodlužuji vlas pod háčkem. Do večera se už nic neděje, tak ulehám ke spánku.

Nad ránem, ještě za šera mě budí příposlech. Nejdříve jednou pípne a potom už zní jenom nepřetržitý tón. Výsadek ze spacáku, popadnu pouze bundu a čelovku a už držím prut v rukách. Ryba neklade skoro žádný odpor a tak jí zdolávám ze břehu. Když jsem ji přitáhl, cca na 20 metrů ke břehu začíná boj. Pomalu lituji, že jsem nesedl do člunu, ale už bylo pozdě. Pouze v boxerkách, ale v nepromokavé bundě, stojím po pás ve vodě a "modlím" se, aby sestava nepovolila, a doufám, že háček Centurion 2000 ATS sedí dobře v kapří tlamce.  Po dvaceti minutách neustálého přetahování jsem rybu ještě neviděl. Myslel jsem, že je to sumec, nebo kapr seknutý za zadní ploutev. Trvalo ještě asi dalších deset minut, než jsme si podívali do očí. Na chvilku jsem zkameněl, když jsem uviděl kapra, kterého jsem právě zdolal. Nedá se ten pocit vůbec popsat. V tom už u mě stojí kolega, který chytal opodál a pomáhá mi kapra zvážit a vyfotit.

Po odečtení vážícího saku se ručička váhy zastavuje na neskutečných 15,4 kilo. Kapra rychle fotíme a pouštíme zpátky do svého živlu.

Kaprovi zachutnalo boilie Hard Hookers 3XL 24 mm s bílou 15 mm plovkou, které bylo ve vodě 30 hodin.

Je sice už ráno, ale já ještě po tomto souboji zalézám do spacáku si urovnat myšlenky.

Vstávám kolem poledne vyspaný a šťastný. Balím a odjíždím domů, ale příští víkend se znovu vrátím.

Po pracovním týdnu opět umísťuji tyčovku na svém známém místě.

Vítr fouká tím správným směrem, a proto taktiku od minulého víkendu neměním. Návnady a nástrahy používám stejné, jak uvádím víše. Jelikož tento kolotoč stavění a bourání tábora absolvuji již třetí víkend po sobě, jsem docela unaven a po zavezení udic padám na lehátko.

Asi o půlnoci dává o sobě vědět příposlech. První záběr a šupík je za chvilku na podložce. Váha ukazuje 8 KG. Říkám si pro sebe, slibný začátek. Rozhodně však nedoufám, že se bude opakovat něco podobného jako minulý víkend. Dokrmuji kilem boilie a ulehám. Do rána už se žádná jízda nekoná.

Během dne zdolávám několik kaprů mezi 5 a 7 kilogramy. Až teď si uvědomuji, že jsem ještě neměnil koncové montáže, protože k tomu nebyl žádný důvod. Potahovaná šňůrka Strip-X ze které mám vyrobeny návazce, za celou dobu neutrpěla žádné poškození a dokázala zdolat několik kaprů. To se mi u žádné jiné zatím nestalo. Také háček Centurion 2000 ATS je pořád ostrý.

Silný vítr neustále bičuje pobřeží. Kapři se krmí a já se těším, co přinese noc.

Sedím, popíjím pivko a pokuřuji doutník. Z této idylky mě vytrhává zvuk příposlechu. Je něco málo po 23 hodině. Nasedám do člunu a jedu za rybou na rozbouřené jezero. Za nedlouho jsem zpátky na břehu. Vážím šupíka, který má 10 Kg. Foto a jde zpátky do vody. Mám z něj radost, takové ryby jsem tady ještě nikdy nenachytal. Zavážím zpět Hard Hookers Kill krill s bílou popupkou a dokrmuji kilem boilie.

Usedám pod deštník, znovu zapaluji vyhasnutý doutník a dopíjím pivko. Chystám se do pelechu a v tom další jízda na ten samý prut co jsem před chvílí zavezl. Opět do člunu a hurá do vln. Boj z rybou se protahuje. V té euforii jsem si nevzal bundu a zapomněl zapnout poziční světýlko u stojanu. Začínám toho litovat, protože vítr zesiluje a drobně prší. Ryba mě odtáhla kdovíkam a v tom čelovka naposled blikne a už následuje jenom tma. Hm, říkám si, když adrenalin, tak pořádný. Už nevím jak, a ani po jaké době jsem rybu dostal do podběráku, ale byla tam. Nějak se mi podařilo najít místo ze kterého jsem vyplul, takže jsem rychle vyměnil čelovku a poprvé spatřil úlovek. Na podložce ležel velký a dlouhý šupináč. Váha ukazuje 12,5 kila. Jsem jako ve snu a přeji si, aby to nikdy neskončilo. Kapra rychle fotíme a pouštíme do vody.

S posledních sil znovu zavážím ty samé koule. Usedám pod deštník a podruhé zapaluji vyhasnutý doutník. Netrvá to ani 10 minut a tentýž prut se znovu rozjíždí. To snad není ani možné, říkám si. Ty ryby čekají, až jim to naservíruji pod nos a okamžitě reagují. Tentokrát po krátkém souboji na vodě, mám na podložce kapra 9 kilo.

Už jsem opravdu unavený, takže již nezavážím a opírám prut o bivak. Konečně v klidu dokuřuji svůj oblíbený doutník a srovnávám si zážitky posledních víkendů strávených tady na Lipně. Jsou čtyři hodiny ráno a já zavírám oči na lehátku.

Ráno se probouzím do slunečného dne. Vítr úplně ustal, hladina je jako zrcadlo a aktivita ryb nulová.

Nastává čas balení a odjezdu domů.

To co jsem zažil, za tyto 3 víkendy se asi již nikdy opakovat nebude, ale to nevadí, vzpomínky mi nikdo nevezme a určitě si je uchovám živé hodně dlouho.

Příští víkend mám naplánován, jako odpočinkový, protože za 14 dnů vyrážíme na jezera Štít. Ale o tom zase až příště.

Petr "FYRBY" Fyrbach

Návrat na přehled zpráv od vody