Na té švestce něco bude ! - 30. 5. 2015

Na poslední letošní výpravu jsme s Martinem vyrazili v půlce listopadu s očekáváním nejlepšího letošního dobrodružství.

Vyzbrojeni Angry Plum a Devil Krillem cold water o průměru 24 mm nedáme místním mohykánům žádnou šanci. Po příjezdu na jezero vychází vše podle plánu a stavba malého tábora může začít. Bohužel od okolních rybářů  zjišťujeme, že aktivita ryb je prakticky na nule. Teplota vody ukazuje teplotu 12 stupňů, kdy jsme očekávali teplotu a něco nižší.  To nás ale neodrazuje a těsně před setměním nahazujeme naše vymazlené montáže.  Při přípravě večeře,  hodinku po náhozu,  mě nečekaně překvapí razantní jízda dvou kuliček švestky obalených pastou.  Po desetiminutovém souboji zdolávám kapra o váze 15,50 kg a v duchu si říkám: ,, Zas to nebude s rybami tak špatné“.   Začátek více než slibný. Bohužel je to na dva dny první a poslední záběr.  Navíc třetí den ráno  mi letící volavka poslala nepěkný pozdrav, který dopadl asi půl metru před moje pruty. Jenom jsem se tak podíval na Martina  a řekl ,, Tak nám dala příroda najevo co asi chytneme“ Usmívající se

Třetí den odpoledne po opatrném záběru vyrážím za rybou s pocitem, že se jedná o kapřího dorostence. Dostávám se nad rybu a pozvolna bez větších problémů dostávám kapra asi jeden metr pod loď. Náhle vidím mohutné tělo obrovského lysce. Jak já, tak i protivník si v této chvíli uvědomujeme ,co se děje a každý z nás se snaží ze sebe vymáčknout  to nejlepší. Srdce mi buší, kapr si bere metry a mizí v hlubinách. Opakované výpady kapra mi  ubírají síly ale nakonec je vítěz znám a já po deseti minutách podebírám výstavního lysce. Po odečtení tašky je váha nádherně stavěné ryby úctyhodných 23,6 kg. Pár fotek a z lahvinky šampaňského letí špunt. Nový osobák je na světě. Následující den chytám zajímavého kapra s malou hlavou a kulaťoučkým tělem s váhou 16,00 kg a poslední noc naopak dlouhána o váze 16,10 kg.

Jsem spokojený, ale Martin má před poslední nocí chyceno pouze pár kaprů do 8 kg. Proto nepřestáváme doufat, že se poslední noc i jemu podaří chytit rybu přes 20 kilogramů. Nevím, zda se Martin za takovou rybu v bivaku potají modlil, ale jeho prosby byly vyslyšeny.  Kolem desáté hodiny večerní již pospávám v bivaku, kdy mě probudí Martinova radostná věta: ,, Tak už mám taky splněno, mám rybu pro kterou jsme se sem trmácely“. Zase se jedná o krásného lysce o váze 21,4 kg. Návazce  jsme použili  z potahované šňůrky Strip –X  25 lb a šňůrky KORDA N-TRAP 15 lb. Háčky  Centurion 2000 ATS velikost 6 doladěny červíkem.

Všechny ryby byly chyceny na Angry plum, takže na té švestce opravdu něco bude !

Návrat na přehled zpráv od vody